Auteur Topic: Saxifraga 2014  (gelezen 297157 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2014
« Reactie #1200 Gepost op: 5 oktober 2014, 22:20:37 »
Vandaag moest ik iets doen ...
Wat was er te doen ?
Ha ja, Cumulussen gekte !
Kijk, hier is mijn oer Cumulus.
Staat al sinds de prehistorie van mijn marmer rotstuin aldaar.
Daarvan komen die honderden nakomelingen .... :o

Ik heb ook een "oer Cumulus "  gevonden.......... ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2014
« Reactie #1201 Gepost op: 5 oktober 2014, 23:50:54 »
BaH!  --14
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Saxifraga 2014
« Reactie #1202 Gepost op: 27 maart 2015, 13:24:21 »
Hallo Frankie,

Hier een scan van het kaartje, ik heb hem gekregen van Oldrich Maixner,  nadat ik dit voorjaar plantjes bij hem had gekocht gaf hij mij deze en zei 'probeer deze eens'.
Ik ga er van uit dat hij wel juiste namen opschrijft. Misschien een nieuwe kruising.  Verder zei hij er niets bij. Ik vroeg ook niets. Er staat wel een 1 omcirkeld achter.
Volgend voorjaar ga ik er wat meer over vragen. Ik heb er nog geen foto van, morgen (nu is het donker) maak ik even een foto.

Hallo Jan,

fijn om te horen dat je ook een liefhebber van Saxifraga's bent. Die cultivar naam is in ieder geval nog niet geregistreerd, maar Oldrich Maixner is iemand die zelf nieuwe kruisingen maakt, dus het zou me inderdaad niets verbazen als hij je een plant heeft meegegeven die nog niet door hem is geregistreerd. Ik hoop dat je nog een foto plaatst van de plant die hij je heeft gegeven. Oldrich heeft al heel wat bijzondere kruisingen op zijn naam staan, zoals bijvoorbeeld Sax. 'Niobe', Sax. 'Sapho' en Sax. 'Merlin'.

Dat klopt, ik heb div.  kruisingen van hem, heb er geen in bloei, ze staan in de tufrand. De Beatrix Lascaris is nog maar 3-3 cm, hoop volgend  hem in bloei te zien.

Hier de 'Beatrix Lascaris'  met bloem
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Saxifraga 2014
« Reactie #1203 Gepost op: 2 april 2016, 18:58:00 »
Hallo Frankie,

Hier een scan van het kaartje, ik heb hem gekregen van Oldrich Maixner,  nadat ik dit voorjaar plantjes bij hem had gekocht gaf hij mij deze en zei 'probeer deze eens'.
Ik ga er van uit dat hij wel juiste namen opschrijft. Misschien een nieuwe kruising.  Verder zei hij er niets bij. Ik vroeg ook niets. Er staat wel een 1 omcirkeld achter.
Volgend voorjaar ga ik er wat meer over vragen. Ik heb er nog geen foto van, morgen (nu is het donker) maak ik even een foto.

Hallo Jan,

fijn om te horen dat je ook een liefhebber van Saxifraga's bent. Die cultivar naam is in ieder geval nog niet geregistreerd, maar Oldrich Maixner is iemand die zelf nieuwe kruisingen maakt, dus het zou me inderdaad niets verbazen als hij je een plant heeft meegegeven die nog niet door hem is geregistreerd. Ik hoop dat je nog een foto plaatst van de plant die hij je heeft gegeven. Oldrich heeft al heel wat bijzondere kruisingen op zijn naam staan, zoals bijvoorbeeld Sax. 'Niobe', Sax. 'Sapho' en Sax. 'Merlin'.

Hallo Hans en Frankie, hier nog wat foto's van de  ''Beatrix Lascaris', Adrian kent hem ook niet, dus dit voorjaar maar eens vragen aan Oldrich als ik hem bezoek.
« Laatst bewerkt op: 2 april 2016, 18:59:45 door Jan Tholhuijsen »
Omgeving Roosendaal

Hans Meulenbelt

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 730
  • Irisarian
Re: Saxifraga 2014
« Reactie #1204 Gepost op: 3 januari 2018, 21:26:42 »
Hallo Jan,

in 2016 natuurlijk helemaal vergeten te vragen  >:( >:( >:( , maar heb je Oldrich Maixner destijds nog gevraagd waar de cultivar Sax. 'Beatrix Lascaris' vandaan komt en heb je de plant nog?  ))4 ))4 ))4
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.