Auteur Topic: Tsjechïe mei 2016  (gelezen 40864 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Tsjechïe mei 2016
« Gepost op: 6 mei 2016, 22:25:26 »
Even een mini reactie vanuit Tchechïe, om jullie al wat warm te maken voor het komende verslag van onze reis in mei 2016 door 11 VRV leden . Het uitgebreid verslag volgt uiteraard, zodra we thuis zijn van deze onvergetelijke ontdekkingsreis .
Het is hier:
Fantastisch! Heel blij dat ik dit allemaal heb kunnen meemaken !  Nu nog plaats vinden voor al de gekochte, spotgoedkope planten en belachelijk goedkope geënte mini coniferen . ( Lily-Anne )
De tuinen zijn onvergelijkelijk mooi  (Luc G)
De compagnie is tof en gezellig, in elke tuin zijn er verschillende troggen te vinden, ongelooflijk mooi aangelegd om te watertanden' ( Frieda )
Wat kan hier over gezegd worden: een onvergetelijke, unieke ervaring. Iedereen die met alpines bezig is moet ooit eens Tjechie bezocht hebben. Hier liggen zonder twijfel de mooiste rotstuinen ter wereld, (Frankie W.)
Er ligt  hier meer tufsteen in de al bezochte tuinen dan in heel België samen. ( Filip)
Wauw....wat is dat een fantastische rotsplantenwereld...   (MIa & Freddy)
Fantastische dagen beleefd in Tsjechie. Voor herhaling vatbaar. (Maria & Willy)
De sprakeloze genieters genieten alleen ...
Wie nu nog niet nieuwsgierig is.....
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2016, 22:30:36 door Lily-Anne Vereecken »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2016, 20:43:28 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2016, 20:53:41 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1

Ik weet het Luc, maar is het geen leuk werk? ;D ;D
Omgeving Roosendaal

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2016, 21:04:57 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1

Ik weet het Luc, maar is het geen leuk werk? ;D ;D

Het leukste Jan !  Het leukste !!!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2016, 21:23:49 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1

Jawatte Luc , zoveel nieuwe bewoners .....het aanbod in Tsjechië moet wel heel interessant zijn .....
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2016, 22:07:09 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1

Jawatte Luc , zoveel nieuwe bewoners .....het aanbod in Tsjechië moet wel heel interessant zijn .....

Ongelofelijk Danny - zo uitgebreid en verscheiden... vol onbekenden bovendien ... en spotgoedkoop ! We waanden ons als kinderen in een snoepwinkel !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2016, 22:26:33 »
Van mijn ca. 70 planten heb ik er toch al een stuk of 25 kunnen planten. Het grootste werk is het zoeken naar een geschikt gaatje/plekje.  ;) Gelukkig is het allemaal merendeel klein spul.

Wat een belevenis, hé Luc, dat smaakt naar meer, wanneer gaan we nog eens terug?  :)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2016, 22:28:42 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1

Jawatte Luc , zoveel nieuwe bewoners .....het aanbod in Tsjechië moet wel heel interessant zijn .....

Ongelofelijk Danny - zo uitgebreid en verscheiden... vol onbekenden bovendien ... en spotgoedkoop ! We waanden ons als kinderen in een snoepwinkel !  -2(

Spotgoedkoop is het juiste woord, Luc, als je slechts zes luttele euro's betaald voor drie zeldzame dwergconiferen die normaal zo rond de 25 euro 't stuk kosten, doe je een erg goede zaak. ((12
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2016, 14:19:35 »
Mag ik een opmerking maken over deze topic?  Ik doe het toch maar.

De zinnen belachelijk goedkoop en spotgoedkoop  enz. (hoewel het voor onze begrippen waar is) zou ik niet gebruiken, zeker niet op facebook.  Je betaald de prijzen die de Tsjechen zelf ook betalen. punt.

Maar als daar iets van wordt opgemerkt, heb je kans dat het de volgende keer niet meer opgaat. De tsjechen zijn wel goed maar niet gek. Dan is het: daar komen die Holanders/belgen weer. Er wordt toch wel over gepraat. Met de  sociale media blijft weinig geheim.

Sorry dat ik dit even zeg. Het is niet bedoeld om jullie enthousiasme de kop in te drukken. -2(( -2((
Omgeving Roosendaal

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4807
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2016, 15:36:11 »
Van mijn ca. 70 planten heb ik er toch al een stuk of 25 kunnen planten. Het grootste werk is het zoeken naar een geschikt gaatje/plekje.
ik kan wat plaats ter beschikking stellen Frankie.  Dan verlies je geen tijd met zoeken.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4807
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2016, 15:36:39 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1
Erbij gaan liggen zal niet helpen denk ik !
Torhout, West-Vlaanderen

Romain Cuypers

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2016, 16:31:57 »
misschien zijn de prijzen in Tsjechie normaal en zijn hier de prijzen veel te duur ?

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2016, 16:58:39 »
Mag ik een opmerking maken over deze topic?  Ik doe het toch maar.

De zinnen belachelijk goedkoop en spotgoedkoop  enz. (hoewel het voor onze begrippen waar is) zou ik niet gebruiken, zeker niet op facebook.  Je betaald de prijzen die de Tsjechen zelf ook betalen. punt.

Maar als daar iets van wordt opgemerkt, heb je kans dat het de volgende keer niet meer opgaat. De tsjechen zijn wel goed maar niet gek. Dan is het: daar komen die Holanders/belgen weer. Er wordt toch wel over gepraat. Met de  sociale media blijft weinig geheim.

Sorry dat ik dit even zeg. Het is niet bedoeld om jullie enthousiasme de kop in te drukken. -2(( -2((

Alle opmerkingen zijn welkom, dit is nu eenmaal een forum, Jan en ons enthousiasme zal dit allerminst temperen.
Ik zou dit topic overigens niet graag zien verzanden in een discussie over goedkoop, goedkoper, goedkoopst.  De plantenprijzen zijn nu eenmaal in verhouding tot de algemene levensduurte daar.  Niet alleen planten zijn goedkoper dan hier, ook logies, voeding, drank, enz... het is allemaal stukken goedkoper dan hier in het westen... de lonen zullen dat ook wel zijn.

Straks verschijnen hier ongetwijfeld talrijke foto's van de deelnemers aan de reis en daarom gaat het natuurlijk !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2016, 17:02:39 »
Drie volle dagen rondtoeren in Tsjechië blijft natuurlijk niet zonder gevolgen....  dat brengt wat werk mee...  )--1
Erbij gaan liggen zal niet helpen denk ik !

Het was voor de start van de werkzaamheden, Luc - de foto die een paar uur later met uw dienaar helemaal bezweet in de hitte had kunnen worden genomen is (gelukkig) niet geslaagd !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2016, 22:19:23 »
Van mijn ca. 70 planten heb ik er toch al een stuk of 25 kunnen planten. Het grootste werk is het zoeken naar een geschikt gaatje/plekje.
ik kan wat plaats ter beschikking stellen Frankie.  Dan verlies je geen tijd met zoeken.

Grapjas! -2(
Lichtervelde, West-Vlaanderen