Auteur Topic: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin  (gelezen 62695 keer)

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #360 Gepost op: 20 december 2017, 21:16:56 »
Laat het ons hopen Jos
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #361 Gepost op: 20 december 2017, 21:31:09 »
De bovenste laag moet natuurlijk goed draineren, dus zijn er een 300 kg grof rijn zand over uitgegoten. Dit kan er nu rustig inzakken tijdens de hele winter. Hopelijk kan ik dan beginnen aanplanten in het vroege voorjaar. Als afstrooilaag denk ik aan grijze schilfers, maar die moet ik nog gaan zoeken.

Knap werk Filip , ziet er heel goed uit !  6)) Het geheel zal elk jaar mooier worden .....
Ieper , West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #362 Gepost op: 20 december 2017, 23:28:58 »
Ongelooflijk! ((3 3)) 8)) :o

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #363 Gepost op: 21 december 2017, 19:54:17 »
Wat we toch al doen om bezig te blijven met onze hobby, niet ? Ik had trouwens nog plannen voor nog een rotstuintje, maar het ontbreekt me momenteel aan voldoende materiaal. De plannen zullen dus nog wat in de vriezer blijven zitten.
Wel heb ik deze ronde stapstenen ( vooraan rechts op de voorgrond )nog liggen. Momenteel weet ik nog niet wat gedaan hiermee. Iemand een idee ? Het is eens de omgekeerde werkwijze. We zien wel.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #364 Gepost op: 22 december 2017, 10:45:53 »
daar kun je vast nog iets moois van maken.
gewoon geduld en wij wachten af wat het geworden is 5)) 5)) 5)) -2(

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #365 Gepost op: 22 december 2017, 22:46:37 »
Wat we toch al doen om bezig te blijven met onze hobby, niet ? Ik had trouwens nog plannen voor nog een rotstuintje, maar het ontbreekt me momenteel aan voldoende materiaal. De plannen zullen dus nog wat in de vriezer blijven zitten.
Wel heb ik deze ronde stapstenen ( vooraan rechts op de voorgrond )nog liggen. Momenteel weet ik nog niet wat gedaan hiermee. Iemand een idee ? Het is eens de omgekeerde werkwijze. We zien wel.

Je kan daar zeker wel iets van maken Filip , op een goeie dag zal je wel iets verzinnen ........ 11)) 2))
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #366 Gepost op: 23 december 2017, 09:13:42 »
Wat we toch al doen om bezig te blijven met onze hobby, niet ? Ik had trouwens nog plannen voor nog een rotstuintje, maar het ontbreekt me momenteel aan voldoende materiaal. De plannen zullen dus nog wat in de vriezer blijven zitten.
Wel heb ik deze ronde stapstenen ( vooraan rechts op de voorgrond )nog liggen. Momenteel weet ik nog niet wat gedaan hiermee. Iemand een idee ? Het is eens de omgekeerde werkwijze. We zien wel.

"ontbreken aan materiaal" ???:o :o --3 )--1

Tja... geen commentaar zeker...  5))
Harelbeke-West-Vlaanderen

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #367 Gepost op: 23 december 2017, 10:48:56 »
Dit is wel een foto van deze zomer, hoor. De grote platte stenen links zijn gebruikt in het pad. En de rest is een mix van niet bij elkaar horende stenen, dus niet geschikt voor een rotstuintje, tenzij het een samenraapsel van allerlei verschillend materiaal wordt, wat de natuurlijkheid zeker niet ten goede gaat komen. Trouwens, ik dacht aan nog wat tufsteen...
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #368 Gepost op: 23 december 2017, 13:13:34 »
Dit is wel een foto van deze zomer, hoor. De grote platte stenen links zijn gebruikt in het pad. En de rest is een mix van niet bij elkaar horende stenen, dus niet geschikt voor een rotstuintje, tenzij het een samenraapsel van allerlei verschillend materiaal wordt, wat de natuurlijkheid zeker niet ten goede gaat komen. Trouwens, ik dacht aan nog wat tufsteen...

Go Filip go!!  3)) 3))
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #369 Gepost op: 23 december 2017, 21:23:09 »
Wat we toch al doen om bezig te blijven met onze hobby, niet ? Ik had trouwens nog plannen voor nog een rotstuintje, maar het ontbreekt me momenteel aan voldoende materiaal. De plannen zullen dus nog wat in de vriezer blijven zitten.
Wel heb ik deze ronde stapstenen ( vooraan rechts op de voorgrond )nog liggen. Momenteel weet ik nog niet wat gedaan hiermee. Iemand een idee ? Het is eens de omgekeerde werkwijze. We zien wel.

De stapstenen zijn als je ze doormidden slaat mooi te gebruiken voor een crevice. In een trog of als er genoeg is tegen een helling.  Ik had 80 oude leistenen gebroken en met de gladde kant in de grond, mooi om troggen mee te vullen.










« Laatst bewerkt op: 23 december 2017, 21:30:13 door Jan Tholhuijsen »
Omgeving Roosendaal

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe lading stenen voor toekomstige rotstuin
« Reactie #370 Gepost op: 24 december 2017, 09:15:08 »
bedankt Jan. Ik neem het in overweging.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen