Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 146519 keer)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #210 Gepost op: 1 augustus 2015, 23:34:55 »
Ondanks de strenge controle van het kabouterpersagentschap zijn er via KabouterLeaks toch al enkele foto’s van het festival gelekt en zo tot in de mensenwereld geraakt.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #211 Gepost op: 1 augustus 2015, 23:37:07 »
Nog een foto van een kaboutergroep.
En een foto van de speciale gasten The Heavy Blues uit het Onzalige Land.

Afwachten of er later nog meer foto’s volgen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #212 Gepost op: 1 augustus 2015, 23:39:24 »
De KSV en het KPA kunnen er niet mee lachen dat er nu al  foto’s uitgelekt zijn van SalmagundiRock. En probeert er alles aan te doen om het in de kabouterdoofpot te steken. Al is het wel dweilen met de kraan open. Wat op het internet staat kan men nu eenmaal niet meer uitwissen. Ze starten dan ook een intern onderzoek onder de leveranciers, medewerkers, bezoekers, enz om uit zoeken wie de foto’s gelekt heeft. Het gevolg daarvan is dat er op de tweede festivaldag geen kabouterpers meer aanwezig mag zijn en dat niemand ook maar iets van foto- of filmcamera mee mag nemen op het hele festivalterrein. Opvallend is ook dat het enkel foto’s zouden zijn van de Rainbow Stage, het zijpodium.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #213 Gepost op: 2 augustus 2015, 00:56:27 »
Toen ik daarstraks Cyclamen aan het verpotten was ...


Welke cyclamen worden nu verpot Johan? Zaailingen? Of soorten die alleen in de alpenkas gehouden worden?
Ik heb een heleboel zaailingen C hederifolium en weet niet goed wanneer die moeten ruimer gezet worden en in welk pot mengsel

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #214 Gepost op: 2 augustus 2015, 17:17:03 »
Toen ik daarstraks Cyclamen aan het verpotten was ...


Welke cyclamen worden nu verpot Johan? Zaailingen? Of soorten die alleen in de alpenkas gehouden worden?
Ik heb een heleboel zaailingen C hederifolium en weet niet goed wanneer die moeten ruimer gezet worden en in welk pot mengsel

Ik heb zo goed als alle Cyclamen verpot. Had beter wat vroeger gedaan geweest, maar ja.
Enkel Cyclamen colchicum en Cyclamen purpurascens heb ik niet verpot. Deze kan men beter in het voorjaar verpotten.
Mijn zaaipotjes zou ik ook nog moeten doen. Maar vrees dat het dit jaar niet meer zal lukken.
Als het Cyclamen hederifolium is kan je die best zo snel mogelijk nog verpotten. Voor ze terug wakker worden.
Desnoods de knolletjes in het grondmengsel laten, en gewoon het grondmengsel in een aantal stukken verdelen over een aantal potjes.
Ik gebruik goede potgrond gemengd met japans split, (50/50). Al mijn Cyclamenpotten staan wel in een zandbed ingegraven.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)


Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #216 Gepost op: 2 augustus 2015, 21:19:30 »
Bedankt Johan, nu weet ik wat ik deze week zeker moet doen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #217 Gepost op: 2 augustus 2015, 22:07:06 »
Geen probleem.

Nu even iets anders ivm verplanten.
Een regel die mij altijd verteld is is de volgende.
Als een plant het niet goed doet, en het is (volgens de regeltjes) een slechte tijd om die te verplanten, dan is het nog altijd beter om de plant te verplanten. Om zo te proberen om de plant te redden.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #218 Gepost op: 2 augustus 2015, 22:10:24 »
Persbericht van het Kabouterpersagentschap (KPA).


Na het informatielek via KabouterLeaks zijn de kabouterrechercheurs niet bij de pakken blijven zitten. En na een zeer grondig onderzoek ter plaatse is zondagnamiddag de dader, die foto’s had gelekt van het festival SalmagundiRock, al gevat. Met een vermomming en vals inkomticket was er een ongewenste bezoekers binnen geraakt op het festivalterrein. Hij kon er in ieder geval niet mee lachen dat hij gevat werd en maakte dan ook heel wat herrie. Het KPA wil dan ook nu al de foto van de dader zo veel mogelijk verspreiden om iedereen te waarschuwen voor dit gevaarlijk individu. Verder onderzoek moet nog uitwijzen wie het is en wat zijn bedoelingen waren.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #219 Gepost op: 2 augustus 2015, 22:35:32 »
Het onderzoek naar de ongewenste bezoeker op SalmagundiRock gaat verder. De Kabouterrecherche ondervraagt momenteel de verdachte. Voor de onderzoekers is hij totaal onbekend en aangezien hij geen paspoort bij zich had is het raden naar wie het is, en waar hij vandaan komt. Andere rechercheurs doen nog een beroep op de festivalbezoekers om extra informatie in te winnen. Zo zou volgens getuigen de verdachte niet alleen geweest zijn. Er liep de hele tijd ook een kat rond op het festivalterrein die overal haar neus instak, en blijkbaar op zoek was naar iets of iemand. Sinds zondagnamiddag, nadat de verdachte gevat was, is ze spoorloos verdwenen. Verder onderzoek moet uitwijzen of ze iets met elkaar te maken hebben.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #220 Gepost op: 2 augustus 2015, 23:20:12 »
Extra nieuwsbericht

Volgens het KPA is de identiteit en naam van de ongewenste bezoeker gekend. Het is een niet zo succesvolle tovenaar uit het Onzalige Land die het gemunt had op de leden van de muziekgroep The Heavy Blues.  De doorbraak is er gekomen toen de rechercheurs de foto van de verdachte lieten zien aan de wezens uit het Onzalige Land. Zij zouden lichtblauw uitgeslagen zijn toen ze de foto zagen en hoorden dat die persoon op het festivalterrein gevat was. De leden van de groep krijgen bijstand en extra bescherming tot ze terugkeren naar hun land. En de verdachte zal uitgewezen worden naar het Onzalige Land. Het feit dat hij het op de leden van de muziekgroep uit het Onzalige Land gemunt had is dan ook de reden waarom er enkel foto’s van het zijpodium gelekt waren. Van de onbekende kat is geen spoor meer te bekennen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #221 Gepost op: 16 augustus 2015, 11:50:28 »
Gisterenavond een bezoek gebracht aan de cactusshow in Reet.
Succulentus was te weten gekomen dat ik er naartoe ging en was dus ook van de partij.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #222 Gepost op: 16 augustus 2015, 11:52:43 »
Een paar overzichtsfoto's.
Op de laatste foto een bekende binnen de VRV.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #223 Gepost op: 16 augustus 2015, 11:53:40 »
Enkele planten die er tentoongesteld stonden.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #224 Gepost op: 16 augustus 2015, 11:54:34 »
Nog een paar.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)