Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde cactussen en andere succulenten in Noord-Patagonië

<< < (3/7) > >>

Kees Jan van Zwienen:
Van de Portulacaceae heb ik niets in cultuur en van de cactussen die ik heb laten zien ook niet veel. Uit Patagonia heb ik niets meegenomen. Ik heb sinds kort wel Maihuenia (2 soorten meen ik) en Mainhueniopsis darwinii in cultuur.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kees Jan van Zwienen op 23 januari 2011, 13:41:42 ---Hierbij nog wat plaatjes van succulenten gefotografeerd in Noord-Patagonië.

Eerst Monitiopsis gayana, tussen Moquehue en Primeros Pinos. Vervolgens Calandrinia caespitosa ssp. skotsbergii op Cerro Chapelco en tot slot Montiopsis cf. dianthoides op de vulkaan Troomen. De Portulacaceae in Patagonië hebben wel zeer exotische kleuren  ::) ???! Dat soort kleuren zie je in Europa nauwelijks in de natuur...

--- Einde van citaat ---

Diewil ik best in de tuin Kees Jan !
Een Calandrinia durft hier wel eens lukken, maar nooit erg lang...  :( en dan die kleuren...  :o

Ger van den Beuken:
Voor de liefhebbers: er zitten een aantal jonge planten aan te komen van Calandrinia caespitosa ssp.skottsbergii

Luc Gilgemyn:
hmm, daarvan moogt ge er wel eentje mee brengen naar Gent voor mij Ger ! ;)

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 23 januari 2011, 18:51:20 ---Voor de liefhebbers: er zitten een aantal jonge planten aan te komen van Calandrinia caespitosa ssp.skottsbergii

--- Einde van citaat ---

Verlangt die alpinekascultuur, of is hij ook te houden in trog of rotstuin?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie