Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 februari 2024, 11:09:54Met grote voorsprong vind ik Eranthis x tubergenii nog altijd de beste Eranthis die er is Herman Ook al omdat hij altijd later bloeit (dank zij het cilicica bloed ) waardoor er doorgaans al meer licht is en de omstandigheden beter worden . Ook de kleur en grootte van de bloemen is bij de beste . Die Eranthis x tubergenii ‘Sachsengold’ ziet er ook heel goed uit maar wat de verschillen zijn tussen die en bijvoorbeeld 'Guinea Gold ' zou ik niet direct kunnen zeggen. In ieder geval hier is mijn groepje Eranthis x tubergenii die zich gisteren naar boven wurmde .Met deze temperaturen gaat het natuurlijk super snel ...
Met grote voorsprong vind ik Eranthis x tubergenii nog altijd de beste Eranthis die er is Herman Ook al omdat hij altijd later bloeit (dank zij het cilicica bloed ) waardoor er doorgaans al meer licht is en de omstandigheden beter worden . Ook de kleur en grootte van de bloemen is bij de beste . Die Eranthis x tubergenii ‘Sachsengold’ ziet er ook heel goed uit maar wat de verschillen zijn tussen die en bijvoorbeeld 'Guinea Gold ' zou ik niet direct kunnen zeggen. In ieder geval hier is mijn groepje Eranthis x tubergenii die zich gisteren naar boven wurmde .
De laatste die hier altijd bloeit is Eranthis cilicica ...
Kijk eens wie we hier al hebben ...
Amai Kris, die is er snel bij! Met dit zachte weer zullen wij snel aan het voorjaar beginnen.