Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Eentje die me zeer zeer nauw aan het hart ligt ...Ik kreeg deze ooit toegestuurd van de ons dit jaar ontvallen Otto Fauser . Een Australiƫr met Duitse roots stuurde deze Sternbergia die werd verzameld door een Engelsman in Kreta naar deze nederige Belg vanuit het verre Australiƫ . Zo maar eventjes 4 landen zijn verbonden aan deze bijzondere vorm van sicula ....Hij werd in 1991 verzameld door Alan Edwards in de Selia Gorge/Kreta en reisde dus al een beetje de wereld rond. Bij mij arriveerde enkele nakomelingen in 2013. Enkele jaren geleden was ik hem zo goed als kwijt en hield ik slechts een heel klein bolletje over. Maar met de nodige aandacht en inspanningen kon ik hem weer redden ...
Een lutea vorm van Kalathenes/Kreta (ex Melvyn Jope )die nog relatief weinig blad heeft tijdens de bloei (voor een lutea dan ) en met heel grote bloemen....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 oktober 2024, 14:44:26Een lutea vorm van Kalathenes/Kreta (ex Melvyn Jope )die nog relatief weinig blad heeft tijdens de bloei (voor een lutea dan ) en met heel grote bloemen.... Die staat hier ook volop te bloeien Kris en wat een sterke soort !!! Stevige stengels, grote stevige bloemen, hij zaait uit, hij ontsnapt uit zijn vijvermand... waren ze allemaal maar zo.
En ondertussen hebben ze allemaal volop blad en zaden aangemaakt ...
Als je per ongeluk een lutea bol bij een sicula bol plant zal dat zeker opvallen ....
Ik zie daar nog een Raoulia staan, Kris. Kan je die zomaar houden in de tuin?