Het slakkenprobleem

Gestart door Gerrit Eijkelenboom, 31 juli 2011, 12:46:16

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Hoe zit het op het ogenblik met de slakken in jullie tuin?
Vorig jaar was het hier niet echt nodig om slakken te zoeken
Deze week ben ik  al 2 keer op jacht geweest in onze kleine tuin en schrok toch wel van het aantal en de grootte van de slakken . 2 keer vond ik bij val avond bijna 30 grote naaktslakken . Gelukkig zijn het allemaal fel gekleurde oranje, bruine beesten die vrij goed opvallen als er licht op valt .  Als die allemaal eitjes leggen ! ! ! In ieder geval deze 60 zullen dat zeker niet doen ! Er zit niets anders op dan de volgende dagen , iedere avond , weer met mijn hoofdlamp op speurtocht  te gaan. 🧐😤😤😡

Luc Scheldeman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 22 juli 2021, 22:25:54
Hoe zit het op het ogenblik met de slakken in jullie tuin?
Vorig jaar was het hier niet echt nodig om slakken te zoeken
Deze week ben ik  al 2 keer op jacht geweest in onze kleine tuin en schrok toch wel van het aantal en de grootte van de slakken . 2 keer vond ik bij val avond bijna 30 grote naaktslakken . Gelukkig zijn het allemaal fel gekleurde oranje, bruine beesten die vrij goed opvallen als er licht op valt .  Als die allemaal eitjes leggen ! ! ! In ieder geval deze 60 zullen dat zeker niet doen ! Er zit niets anders op dan de volgende dagen , iedere avond , weer met mijn hoofdlamp op speurtocht  te gaan. 🧐😤😤😡
Hier in de rotstuin vinden we bijna uitsluitend huisjesslakken, en in aantallen helaas.
Ik tracht het probleem op te lossen met blauwe korrels.
Torhout, West-Vlaanderen