Algemeen > Ontspanning

Mooiste planten en plantenmomenten van 2013

<< < (3/28) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 december 2013, 13:04:09 ---Mijn 'finest hour' ligt nog vers in het geheugen. Op onze recentelijke plantenreis naar Patagoniƫ, stopten we om een half uurtje te botaniseren. De groep ging rechtsaf de heuvels in, en ik ging alleen linksaf omdat ik een verticale wand zag, die me veelbelovend voorkwam. En wat ik daar zag rechtvaardigde alleen al de lange reis. Spleten vol, verticaal in de wand, tientallen exemplaren van Ourisia microphylla in volle bloei.

--- Einde van citaat ---

 8)) 8)) 8)) Wow , een terecht kippenvelmoment Gerrit! Had ik ook wel willen zien......
Ja soms is het goed om de kudde te volgen en soms loont het om eenzaam ten strijde te trekken!
In ieder geval een plant die erg tot de verbeelding spreekt .......
 

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2013, 11:01:47 ---Het einde van het jaar is traditioneel het moment van terugblikken maar ook de tijd van allerhande  "pop polls " en dito verkiezingen van het genre sportman van het jaar etc....
Waarom er geen lijstje aan toevoegen ?

Ik start deze topic alvast met het onverwachte plantenmoment van 2013. Wij waren met de familie 4 dagen in Rome. Afspraak was dat ik voor 1 keer eens 4 dagen lang niet zou raaskallen over mijn plantenhobby's. Ik zou het eindelijk eens even loslaten en me laten onderdompelen in de cultuur en oudheden van Rome. Het is toch zeker 1 dag goed gegaan. Op dag 2 echter was de hele groep aandachtig aan het luisteren naar de gids toen die bij een hoopje oude stenen haar verhaal deed. Kreeg ik toch wel plots enkele orchideetjes in het vizier zeker.
Het vervolg laat zich raden ....Even afzonderen van de groep en plat op de grond voor het maken van deze foto's. Ja .....eens plantenfreak altijd plantenfreak ....Ik vond het wel grappig. Ik had plots meer aandacht dan al die oude gebouwen. De rest van die groep mensen keek me aan alsof ik een buitenaards wezen was .
Ik had gedacht daar in Rome kan ik me wel eens 4 dagen aan de afspraak houden .Nee dus , mis poes.   

--- Einde van citaat ---

Mooi verhaal, Kris, en een hele knappe orchidee ook. Je hebt overigens wel veel geluk gehad, hoor, het had anders kunnen aflopen daar in Rome.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 december 2013, 13:04:09 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2013, 11:50:15 ---
Tenslotte een Zuidamerikaan. Deze Petunia patagonica is ook een heel lastige jongen om in bloei te krijgen.
Zijn 5 schamele bloempjes maakten me dan ook tevreden. Ook al weer na vele jaren zonder .

--- Einde van citaat ---

Een groot succes. Er zullen er niet veel zijn die dit in bloei krijgen. Terecht het moment van het jaar.

Mijn 'finest hour' ligt nog vers in het geheugen. Op onze recentelijke plantenreis naar Patagoniƫ, stopten we om een half uurtje te botaniseren. De groep ging rechtsaf de heuvels in, en ik ging alleen linksaf omdat ik een verticale wand zag, die me veelbelovend voorkwam. En wat ik daar zag rechtvaardigde alleen al de lange reis. Spleten vol, verticaal in de wand, tientallen exemplaren van Ourisia microphylla in volle bloei.


                                          (Link naar bijlage)



(Link naar bijlage)

--- Einde van citaat ---

Zeker een knappe plant, Gerrit. Ik weet niet of die in cultuur is?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 december 2013, 18:09:23 ---Mooi verhaal, Kris, en een hele knappe orchidee ook. Je hebt overigens wel veel geluk gehad, hoor, het had anders kunnen aflopen daar in Rome.

--- Einde van citaat ---

Rome heeft sowieso nog een staartje gekregen Frankie.....al de andere leden van de familie mochten naar huis terwijl ik nog een extra dag diende te blijven. Vlucht was overboekt ....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 december 2013, 18:12:21 ---Zeker een knappe plant, Gerrit. Ik weet niet of die in cultuur is?

--- Einde van citaat ---

In cultuur zijn ze wel maar te kweken in onze contreien .....dat is al een heel ander verhaal ......
Niks voor ons klimaat volgens mij.   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie