Auteur Topic: Jubileumboek NRV  (gelezen 6178 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Jubileumboek NRV
« Gepost op: 20 september 2010, 21:51:46 »
Daar ik niet aanwezig was op de najaarsverkoopdag in Utrecht viel het jubileumboek pas vandaag in mijn bus. Toen ik vandaag thuis kwam heb ik het boek al eens doorbladerd en er gelijk een stuk beginnen in lezen. Wat me onmiddellijk opviel zijn de vele mooie foto's, de één nog mooier dan de ander en de aangename layout. Voorts ziet dit boek er zo goed als compleet uit: het bestrijkt alle facetten van het beleven van onze fantastische hobby. Dit boek is mede een meer dan waardige opvolger van zijn voorgangers uit 1991, rotstuinen en 1994, rotsplanten en is van hetzelfde hoogwaardige kaliber. Dit boek zal zowel voor de beginners als voor de gevorderde liefhebber een leidraad zijn voor het uitoefenen van het rotstuinieren.
Ik zeg wel: 'zo goed als'. Als ik er dan toch een kritische noot mag aan toevoegen, maar dit is dan puur mijn persoonlijke mening, is dat het hoofdstuk over tufsteen en zijn mogelijkheden bijzonder kort is en eigenlijk onvoldoende is. Naar mijn opinie had dit uitgebreider mogen zijn met een plantenlijst, bewerkingstechnieken, enz... Maar dit komt dan ook recht uit het hart van een tufsteenliefhebber. Dit toont dan misschien toch aan dat tufsteenfanaten sterk in de minderheid zijn.
Niettemin; proficiat alleszins aan al de medewerkers van dit schitterende boek. Great job!
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2011, 13:51:52 door Luc Gilgemyn »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2010, 11:46:36 »
Frankie, we moeten altijd voorzichtig zijn met onze kritieken. Bij ons bestaat het spreekwoord "De beste stuurlui staan aan wal".
Anderzijds ben ik het roerend met je eens dat dit onderdeel van onze boeiende liefhebberij wel wat meer aandacht had verdiend. Vooral ook omdat deze manier van cultuur de laatste tijd hand over hand is toegenomen. En laat ons eerlijk zijn, wat is er nog mooier dan 'Alpines on tufa'
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2011, 13:52:31 door Luc Gilgemyn »

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2010, 23:20:43 »
Frankie, we moeten altijd voorzichtig zijn met onze kritieken. Bij ons bestaat het spreekwoord "De beste stuurlui staan aan wal".
Anderzijds ben ik het roerend met je eens dat dit onderdeel van onze boeiende liefhebberij wel wat meer aandacht had verdiend. Vooral ook omdat deze manier van cultuur de laatste tijd hand over hand is toegenomen. En laat ons eerlijk zijn, wat is er nog mooier dan 'Alpines on tufa'

Helemaal mee eens, Ger, naast 'alpines on tufa' zijn 'alpines in crevicegardens' de mooiste items in de hobby die er zijn denk ik. Dat laatste onderwerp is dan wel weer ruim vertegenwoordigd in het boek.
En de kritiek is niet negatief bedoeld, maar eerder opbouwend, waarmee ik wil zeggen wanneer er nog eens een boek verschijnt binnen 25 jaar ter gelegenheid van de 50 ste verjaardag, er dan wat meer aandacht kan aan geschonken worden. En ja, misschien dat deze stuurman dan wel een bijdrage kan leveren.  ;)
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2011, 13:53:02 door Luc Gilgemyn »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2011, 23:03:51 »
Daar ik niet aanwezig was op de najaarsverkoopdag in Utrecht viel het jubileumboek pas vandaag in mijn bus. Toen ik vandaag thuis kwam heb ik het boek al eens doorbladerd en er gelijk een stuk beginnen in lezen. Wat me onmiddellijk opviel zijn de vele mooie foto's, de één nog mooier dan de ander en de aangename layout. Voorts ziet dit boek er zo goed als compleet uit: het bestrijkt alle facetten van het beleven van onze fantastische hobby. Dit boek is mede een meer dan waardige opvolger van zijn voorgangers uit 1991, rotstuinen en 1994, rotsplanten en is van hetzelfde hoogwaardige kaliber. Dit boek zal zowel voor de beginners als voor de gevorderde liefhebber een leidraad zijn voor het uitoefenen van het rotstuinieren.
Proficiat alleszins aan al de medewerkers van dit schitterende boek. Great job!

Voor degene die dit boek niet bezitten en nog graag een exemplaar op de kop tikken , ik heb hier thuis nog een aantal exemplaren staan.
Ik wil er altijd eentje voor je meebrengen naar Gent op 5 februari of 5 maart. Uiteraard cash te betalen in Gent dan ....De prijs bedraagt 24.95 euro. Dit boek is uitgegeven door onze zustervereniging  , de NRV. Uiteraard willen we langs deze weg graag dit werk aanbevelen en promoten. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2011, 15:11:28 »
Kris,
Het is wel al heel laat om te reageren op dat boek , maar als je er nog een over hebt , is het mogelijk om dat eens mee te brengen in maart , zodat ik het eerst eens kan zien of ik er iets mee kan doen ? Spijtig dat de vereniging geen bibliotheek heeft ,waar we konden kennis maken met rotsplanten boeken
groetjes
Lily-Anne

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2011, 16:04:23 »
Bent u nog op zoek naar een cadeautje voor de komende feestdagen, dan volgt hier een intressante

aanbieding!!!

 8) SINTERKLAAS EN/OF KERSTTIP 8)

Geef een familielid, goede vriend of kennis het door  de NRV uitgegeven "Handboek voor de Rotstuin" kado.

Tijdelijk voor € 20,00 en € 3,00 verzendkosten. U steunt hier de vereniging op een geweldige manier mee.


Aktie is geldig t/m 31 dec

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2011, 23:48:13 »
Frankie........kom 28 december naar utrecht!...de Doedag........dan zullen we het 'Goed' maken door een workshop hierover te geven!

                                   De Doedag com. NRV

                                                                           Bart Moerland
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2011, 20:23:15 »
Citaat
Geef een familielid, goede vriend of kennis het door  de NRV uitgegeven "Handboek voor de Rotstuin" kado.

Tijdelijk voor € 20,00 en € 3,00 verzendkosten. U steunt hier de vereniging op een geweldige manier mee.


Aktie is geldig t/m 31 dec

Gelden dezelfde verzendkosten ook voor België? Of is dat enkel binnen Nederland?
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Jubileumboek NRV
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2011, 19:11:59 »
Gelden dezelfde verzendkosten ook voor België? Of is dat enkel binnen Nederland?

Johan ,ik breng Dirk wel in kontakt met Rinus Bode die vanuit Nederland alles regelt. Het enige wat wij doen is dat boek via de Belgische post verzenden. (of meebrengen naar één of andere bijeenkomst van de VRV)
Komt wel voor mekaar ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "