Auteur Topic: Samenwerking VRV en NRV  (gelezen 4120 keer)

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Samenwerking VRV en NRV
« Gepost op: 8 november 2010, 19:58:10 »
Zoals bij sommige leden van de Vlaamse vereniging inmiddels wel bekend is wordt er de laatste tijd nagedacht over samenwerking tussen de Vlaamse en Nederlandse rotsplantenvereniging.
In dit verband is het aardig op te merken dat bij j.l. lezingendag in Gent enkele leden van de NRV akte de presence hebben gegeven.
Hierbij wil ik graag de mogelijkheid gebruiken om anderzijds ook de leden van de VRV uit te nodigen op onze komende lezingendag a.s. Zaterdag in het Wentgebouw in Utrecht.
Het ochtendprogramma wordt ingevuld door Luc Vermeer met een lezing over de Dolomieten en s.middags wordt een presentatie gegeven door ondergetekende over onze laatste reis naar de provincie Neuquen in N. Patagonie met als hoofdmoot ROSULATE VIOLEN en vele andere fantastische soorten.
Hierbij hoop ik jullie in grote getalen te verwelkomen. Tot ziens!!!

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Samenwerking VRV en NRV
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2010, 21:48:29 »
Bedankt voor de uitnodiging, Ger, dat ziet er een heel aanlokkelijk programma uit. Met zulke onderwerpen en dito lezers moet dit wel een geslaagde bijeenkomst worden. Spijtig genoeg heb ik andere verplichtingen en kan ik jullie ledendag niet bijwonen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Samenwerking VRV en NRV
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2010, 21:58:52 »
Ger,

dat klinkt inderdaad heel interessant maar zaterdag is voor mij ook al volgepland. Ik kom zeker de volgende keer af.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Samenwerking VRV en NRV
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2010, 22:13:45 »
Ik vrees dat ook ik voor zaterdag moet passen Ger .... eilaas....  :'(
De twee data begin volgend jaar staan echter al in mijn agenda !!  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Samenwerking VRV en NRV
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2010, 19:43:16 »
Zoals bij sommige leden van de Vlaamse vereniging inmiddels wel bekend is wordt er de laatste tijd nagedacht over samenwerking tussen de Vlaamse en Nederlandse rotsplantenvereniging.
In dit verband is het aardig op te merken dat bij j.l. lezingendag in Gent enkele leden van de NRV akte de presence hebben gegeven.
Hierbij wil ik graag de mogelijkheid gebruiken om anderzijds ook de leden van de VRV uit te nodigen op onze komende lezingendag a.s. Zaterdag in het Wentgebouw in Utrecht.
Het ochtendprogramma wordt ingevuld door Luc Vermeer met een lezing over de Dolomieten en s.middags wordt een presentatie gegeven door ondergetekende over onze laatste reis naar de provincie Neuquen in N. Patagonie met als hoofdmoot ROSULATE VIOLEN en vele andere fantastische soorten.
Hierbij hoop ik jullie in grote getalen te verwelkomen. Tot ziens!!!

Het was wederom de moeite Ger. Als liefhebber van Zuid-Amerikaanse planten en vooral ook "rosulate violen" heb ik natuurlijk zitten kwijlen bij het aanschouwen van al die beautys ! Ik droom  er nu nog meer van om ooit Viola cornifera of cotyledon te kunnen kweken...Maar wat zingt Borsato ook al weer ? "De meeste dromen zijn bedrog ..." Ik weet nu ook waarom mijn jong exemplaar van Viola volcanica het niet heeft gered.
Kijk, en dat is nu net het leuke van zulke bijeenkomsten : "kennis opdoen"! Hoe mooi ook dit medium , nog niet alles is te vinden via internet. En dat is misschien ook net goed,dat we ook nog bij mekaar blijven komen om onze ervaringen te delen. Zowel in Vlaanderen als in Nederland.
Ook een knappe invalbeurt van Ger Bourgonje!  Heel gevarieerd en ook interessant om volgen zijn rapportage.   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "