Planten > Rotsplanten

Ranunculaceae

<< < (174/183) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2023, 17:46:18 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 januari 2023, 17:42:36 ---Na 3 jaar produceert deze ook een eerste keer een bloem - ook in pot
De bloem is nog niet volgroeid, maar toch al even piepen.
Adonis amurensis 'Akabana'

--- Einde van citaat ---

Wow , knap Luc !  ((12 Houd jij die onder glas ? Hoe kweek je ze ?

--- Einde van citaat ---

Merci voor de complimenten Kris...  de pot staat heel het jaar buiten, in de schaduw.  Het groen verdwijnt heel snel na de bloei, maar naar mij verteld werd mag hij in die periode waar hij ondergronds vertoeft nooit uitdrogen.  Ik laat de pot dus beregenen het hele jaar door tot oktober.  Dan gaat hij onder het afdak, ik heb hem binnen gehaald in de veranda toen ik hem zag boven komen.  Het medium is heel humusrijk met wat extra split door gemengd.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 januari 2023, 18:23:17 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2023, 17:46:18 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 januari 2023, 17:42:36 ---Na 3 jaar produceert deze ook een eerste keer een bloem - ook in pot
De bloem is nog niet volgroeid, maar toch al even piepen.
Adonis amurensis 'Akabana'

--- Einde van citaat ---

Wow , knap Luc !  ((12 Houd jij die onder glas ? Hoe kweek je ze ?

--- Einde van citaat ---

Merci voor de complimenten Kris...  de pot staat heel het jaar buiten, in de schaduw.  Het groen verdwijnt heel snel na de bloei, maar naar mij verteld werd mag hij in die periode waar hij ondergronds vertoeft nooit uitdrogen.  Ik laat de pot dus beregenen het hele jaar door tot oktober.  Dan gaat hij onder het afdak, ik heb hem binnen gehaald in de veranda toen ik hem zag boven komen.  Het medium is heel humusrijk met wat extra split door gemengd.

--- Einde van citaat ---
Luc, dat buitenzetten na de bloei is geen slecht idee. Dan is er waarschijnlijk minder kans op rot dan in de serre.

Luc Gilgemyn:
Dat zou wel eens kunnen, Herman.

Intussen is de plant van Adonis amurensis 'Akabana' verder ontwikkeld, de bloem is vrij klein, een stuk van 50 cent ongeveer... alhoewel hij zich met dit duister pokkenweer nog niet volledig heeft geopend.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 januari 2023, 16:17:06 ---Dat zou wel eens kunnen, Herman.

Intussen is de plant van Adonis amurensis 'Akabana' verder ontwikkeld, de bloem is vrij klein, een stuk van 50 cent ongeveer... alhoewel hij zich met dit duister pokkenweer nog niet volledig heeft geopend.

--- Einde van citaat ---
Toch een zeer mooie bloem Luc.

Herman Mylemans:
Adonis 'Renjaku'

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie