Planten > Rotsplanten

Ranunculaceae

<< < (176/182) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 30 maart 2023, 11:51:48 ---Nog steeds klein, zoals de vergelijking met de munt laat zien, maar ik laat hem toch zien, omdat je deze soort uit Nieuw-Zeeland misschien niet zo vaak ziet...
Ranunculus crithmifolius in nieuwe groei.

Houd uw vingers gekruist zou kunnen helpen...😉

--- Einde van citaat ---

 :o ((13  Petje af Thomas !!!  Nooit eerder gezien in onze contreien, zoals Kris al schreef, een héél knappe prestatie, en onze vingers houden we zeker gekruist !

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 30 maart 2023, 11:51:48 ---Nog steeds klein, zoals de vergelijking met de munt laat zien, maar ik laat hem toch zien, omdat je deze soort uit Nieuw-Zeeland misschien niet zo vaak ziet...
Ranunculus crithmifolius in nieuwe groei.

Houd uw vingers gekruist zou kunnen helpen...😉

--- Einde van citaat ---

Is mij volledig onbekend, Thomas.

Thomas Eckert:
Heel erg bedankt voor de lieve woorden Luc en Kris...ik schaam me nu bijna een beetje...😉


Dit piepkleine exemplaar heb ik in 2021 uit zaad gekweekt. Ik denk dat je hem nauwelijks in Europese tuinen vindt...en sowieso niet in kwekerijen. Het is gewoon weer een naïeve poging om Nieuw-Zeelandse flora in mijn tuin te vestigen. Of het ooit zal bloeien valt nog te bezien. Maar ik ben er vrij relaxed over...want het zou niet de eerste uiterst zeldzame soort zijn die aanvankelijk goed groeide in mijn tuin en daarna weer snel verdween.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  2 april 2023, 10:11:57 ---Heel erg bedankt voor de lieve woorden Luc en Kris...ik schaam me nu bijna een beetje...😉
Dit piepkleine exemplaar heb ik in 2021 uit zaad gekweekt. Ik denk dat je hem nauwelijks in Europese tuinen vindt...en sowieso niet in kwekerijen. Het is gewoon weer een naïeve poging om Nieuw-Zeelandse flora in mijn tuin te vestigen. Of het ooit zal bloeien valt nog te bezien. Maar ik ben er vrij relaxed over...want het zou niet de eerste uiterst zeldzame soort zijn die aanvankelijk goed groeide in mijn tuin en daarna weer snel verdween.

--- Einde van citaat ---

Het zijn het soort uitdagingen waar ik van hou Thomas ...En al bloeit hij ooit maar 1 keer in je tuin , dan nog is het een knalprestatie . Zelfs de opkweek uit zaad is een hele prestatie . We kunnen alleen maar erg ons best doen en genieten van de successen groot en klein. Het zijn en blijven heel moeilijke planten voor ons klimaat en onze tuinen. Schamen dus zeker niet , fier zijn wel .

Thomas Eckert:
Hier bloeit voor het eerst een andere Nieuw-Zeelandse Ranunculus die ik twee jaar geleden heb gezaaid...Ranunculus multiscapus. Het blad is zeer behaard en in totaal slechts vier centimeter "hoog".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie