Planten > Rotsplanten

Ranunculaceae

<< < (177/183) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 15 april 2023, 08:42:53 ---Hier bloeit voor het eerst een andere Nieuw-Zeelandse Ranunculus die ik twee jaar geleden heb gezaaid...Ranunculus multiscapus. Het blad is zeer behaard en in totaal slechts vier centimeter "hoog".

--- Einde van citaat ---

Bravo , bravo  ((3 ((3 ((3 Weeral een zeldzaamheid en heel bijzonder ....

Frankie Wulleman:
Adonis vernalis is ook terug opgedoken.

Thomas Eckert:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2023, 15:42:39 ---
--- Citaat van: Thomas Eckert op 15 april 2023, 08:42:53 ---Hier bloeit voor het eerst een andere Nieuw-Zeelandse Ranunculus die ik twee jaar geleden heb gezaaid...Ranunculus multiscapus. Het blad is zeer behaard en in totaal slechts vier centimeter "hoog".

--- Einde van citaat ---

Bravo , bravo  ((3 ((3 ((3 Weeral een zeldzaamheid en heel bijzonder ....

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor het applaus Kris. Helaas was ik het etiket kort na het zaaien verloren. Dus identificatie was alleen mogelijk met de hulp van mijn vrienden in NZ. De zwarte stengel bij de bloei is waarschijnlijk een kenmerk van deze soort.

Er zijn waarschijnlijk mooiere ranonkels in NZ.... maar omdat hij mogelijk zelden in Europese tuinen wordt gekweekt, is hij voor mij van overeenkomstige "waarde" 😉

Ger van den Beuken:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 30 maart 2023, 11:51:48 ---Nog steeds klein, zoals de vergelijking met de munt laat zien, maar ik laat hem toch zien, omdat je deze soort uit Nieuw-Zeeland misschien niet zo vaak ziet...
Ranunculus crithmifolius in nieuwe groei.

Houd uw vingers gekruist zou kunnen helpen...😉

--- Einde van citaat ---

Is uniek als je deze soort groot krijgt.

Thomas Eckert:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 17 april 2023, 18:59:24 ---
--- Citaat van: Thomas Eckert op 30 maart 2023, 11:51:48 ---Nog steeds klein, zoals de vergelijking met de munt laat zien, maar ik laat hem toch zien, omdat je deze soort uit Nieuw-Zeeland misschien niet zo vaak ziet...
Ranunculus crithmifolius in nieuwe groei.

Houd uw vingers gekruist zou kunnen helpen...😉

--- Einde van citaat ---

Is uniek als je deze soort groot krijgt.

--- Einde van citaat ---

Dank je Ger...ik zal mijn best doen om het in leven te houden. Het is de laatste twee weken zelfs wat gegroeid ondanks het natte koude weer. 🤞

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie