Auteur Topic: mierennesten in de rotstuin !!!  (gelezen 14061 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:mierennesten in de rotstuin !!!
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2010, 21:15:43 »
hartelijk dank voor de tip van het mieren buffet en de bloempot met steen erover ! ik kan zeggen dat het probleem van de mierenoverlast in de rotstuin bijna onder controle is - bij een aantal nesten zie ik geen enkele activiteit meer en bij de andere duurt het heel lang voordat het potje leeg is .
Het maakt een heel groot verschil uit nu , want voordien kon ik niet lang op eenzelfde plaats in de rotstuin werken omdat de mieren me direct kwamen aanvallen - ik zie nu ook geen bedolven planten meer .Ik zal het verder wel goed opvolgen en zodra ik een paar mieren tegen kom in de rotstuin , krijgen ze een lekker buffetje  ;D ;D
groetjes
Lily-Anne

Gelukkig heb je zelf de mierenaanvallen overleefd, Lily-Anne, niet iedereen kan het navertellen. ;D

Graag gedaan hoor Lily-Anne....

Frankie, is "Attack of the Giant Ant" niet zo'n soort B-horrorfilm waarin iedereen opgegeten wordt door reuzenmieren....dus pas op wat je zegt  ;) :D

Inderdaad Wim, je kent je klassiekers, het was een beetje daaraan dat ik dacht toen ik het bericht van Lily-Anne las.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Dirk De Baere

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re:mierennesten in de rotstuin !!!
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2012, 21:08:21 »
Hallo Ik ben nog maar beginneling ooit heb ik eens gelezen dat mieren niet tegen koper kunnen heb het zelf nog niet uit getest ga het toch eens proberen
Groeten Dirk

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:mierennesten in de rotstuin !!!
« Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2012, 14:16:47 »
Welkom op ons forum Dirk !  Hopelijk vind je hier je gading !

Over mieren is al veel gezegd en geschreven en rotstuinen zijn een geliefkoosd speelterrein voor deze tuinbewoners...  >:(
Aan koper schijnen ze inderdaad een broertje (miertje ?) dood te hebben en het is wellicht het proberen waard.

Op deze webpagina http://www.tuinadvies.be/dieren_mieren.htm worden er nog tal van andere middeltjes besproken.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:mierennesten in de rotstuin !!!
« Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2012, 23:14:10 »
Mieren zijn zeer nuttige diertjes,maar als er echt grote overlast is in de rotstuin en je moet kiezen tussen rotsplanten kapot of mieren vernietigen , dan weet ik wel dat ik moet ingrijpen .
Mijn ervaringen met mierenbuffet waren goed zoals hoger beschreven , maar uiteindelijk bleek dat ik heel veel keren de doosjes moest vullen en dat ik heel veel verpakkingen heb moeten kopen , dus het was vrij duur - de mieren vonden het blijkbaar heel lekker maar volledige uitroeiing van de zeer talrijke nesten lukte toch niet helemaal, zodat de volgende generatie's later terug overlast gaven.
Het probleem was wel heel veel verbeterd. Ondertussen heb ik een heel goed recept gekregen van een kenner, om zelf mierendoosjes te maken en dit werkt heeeeel goed!!! Ik kan de doosjes van mierenbuffet daarvoor gebruiken en ze lustten  het ook heel graag.Ik heb voor de rest van de zomer , in de rotstuin , geen mieren meer gezien vorige zomer.
Het juiste recept moet ik even opzoeken en dan zal ik het hier dan plaatsen - mocht ik het vergeten ,laat het gerust weten
Even geduld
Gr.
Lily- Anne