Auteur Topic: Rotsen in voortuin.  (gelezen 1312 keer)

Steven Vlaeyen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Rotsen in voortuin.
« Gepost op: 13 november 2020, 11:46:40 »
In de toekomst wil ik van mijn voortuintje een rotstuintje maken.
Ik beschik hiervoor over VERSCHILLENDE SOORTEN stenen, hiermee wil ik dat rotstuintje ook gaan creëren.
Ik heb geleerd dat men, voor een natuurlijk uitzicht te verkrijgen, best dezelfde soort stenen gebruikt ... helaas is dat dus niet mogelijk.
Maar hoe maak ik nu met de stenen die ik dus voorradig heb toch een fatsoenlijk rotstuintje?
M.a.w. hoe ga ik te werk ... eilandjes maken ... dus stenen per soort samenleggen of toch maar alle soorten door elkaar gebruiken?
Wat zijn de meningen hier?

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Rotsen in voortuin.
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2020, 11:47:32 »
In de toekomst wil ik van mijn voortuintje een rotstuintje maken.
Ik beschik hiervoor over VERSCHILLENDE SOORTEN stenen, hiermee wil ik dat rotstuintje ook gaan creëren.
Ik heb geleerd dat men, voor een natuurlijk uitzicht te verkrijgen, best dezelfde soort stenen gebruikt ... helaas is dat dus niet mogelijk.
Maar hoe maak ik nu met de stenen die ik dus voorradig heb toch een fatsoenlijk rotstuintje?
M.a.w. hoe ga ik te werk ... eilandjes maken ... dus stenen per soort samenleggen of toch maar alle soorten door elkaar gebruiken?
Wat zijn de meningen hier?

Zelf heb ik ook heel wat verschillende steensoorten in de tuin, Steven.  Grauwacke, Ardenner, maaskeien, tufsteen, enz...
Ze zijn wel stuk voor stuk verwerkt in afzonderlijke delen van de rotstuin, dat levert voor mij (dat ligt uiteraard in smaken) de mooiste resultaten op, dus die 'eilandjes' of bv uit de grond oprijzende rotsmasiefjes in eenzelfde soort lijkt mij het beste.
Harelbeke-West-Vlaanderen