Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde succulenten

<< < (45/50) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 juni 2024, 12:05:44 ---Rebutia albipilosa  kan heel wat vorst verdragen wanneer hij kurkdroog wordt overwinterd ...niet verwonderlijk want hij groeit op een hoogte van circa 3650m in Bolivië  en Noord Argentinië . De mooie oranje bloemen verschijnen nu volop wanneer hij een droge en koude overwintering achter de rug heeft.
Ook deze Chamaecereus sylvestrii hybride kan tegen een flinke portie kou wanneer op dezelfde manier wordt behandeld ...

--- Einde van citaat ---

Knappe planten, Kris. Waarom ben ik hier nog altijd niet mee begonnen...?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 juni 2024, 12:05:44 ---Rebutia albipilosa  kan heel wat vorst verdragen wanneer hij kurkdroog wordt overwinterd ...niet verwonderlijk want hij groeit op een hoogte van circa 3650m in Bolivië  en Noord Argentinië . De mooie oranje bloemen verschijnen nu volop wanneer hij een droge en koude overwintering achter de rug heeft.
Ook deze Chamaecereus sylvestrii hybride kan tegen een flinke portie kou wanneer op dezelfde manier wordt behandeld ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 10 juni 2024, 22:06:04 ---Knappe planten, Kris. Waarom ben ik hier nog altijd niet mee begonnen...?

--- Einde van citaat ---

Dat kan nog steeds Frankie en kan ik alleen maar heel erg aanmoedigen .... -2( -2(

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 juni 2023, 10:43:53 ---Gekocht in het tuincentrum zonder naam....ik vermoed dat het misschien Echinocereus engelmanii i kan zijn waarvan er zowel winterharde als minder winterharde vormen van zijn al naar gelang de afkomst .
Heeft alleszins de minus 10 graden van deze winter hier overleefd ...

--- Einde van citaat ---

Van standvastigheid gesproken ....bloeit ook nu weer ...

Kris De Raeymaeker:
De bloemen van Rebutia albipilosa gaan best wel een tijdje mee eer ze verwelken ...

Kris De Raeymaeker:
Nog zo een heel sterke Echinocereus is deze E. triglochidiatus ...Kan temperaturen aan tot minus 20 als hij droog staat ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie