Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

niet winterharde Bromeliaceae

<< < (13/14) > >>

Lily-Anne Vereecken:

--- Citaat van: Johan Keulemans op  1 juli 2017, 22:01:21 ---Tillandsia usneoides

--- Einde van citaat ---


Wist niet dat die konden bloeien en in Madeira voorkwamen!

Johan Keulemans:

--- Citaat van: Gerrit Roest op  1 juli 2017, 23:50:54 ---
--- Citaat van: Johan Keulemans op  1 juli 2017, 22:01:21 ---Tillandsia usneoides

--- Einde van citaat ---

Aha, Spaans mos. Dat heb ik ooit op Madeira in bloei gezien, maar hier in de lage landen? In de kas neem ik aan.

--- Einde van citaat ---

Het Spaans mos hangt momenteel gewoon buiten.

Johan Keulemans:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  2 juli 2017, 11:15:08 ---
--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 19 maart 2017, 22:42:36 ---
--- Citaat van: Johan Keulemans op 19 maart 2017, 21:05:27 ---Tillandsia oaxacana

--- Einde van citaat ---


Die droomt er zeker al van om terug buiten te staan!
Welke standplaats hebben Tillandsia's liefst buiten? Geef je ze dan extra water bij droog weer? Bladvoeding?

--- Einde van citaat ---



Even mijn vraag terug in herinnering brengen - lijken ondertussen precies buiten te staan?
Staan ze in volle zon? Of met wat zonnescherm?

--- Einde van citaat ---

Bij mij hangen de Tillandsia's in de Pleionevoliere.
Afhankelijk van de weersomstandigheden worden de Tillandsia's begin mei buiten gehangen en daar blijven ze tot ongeveer eind oktober. Ook een beetje afhankelijk van de temperatuur. Dan verhuizen ze naar een vorstvrije serre.
Als ik de Pleione's giet krijgen de Tillandsia's ook water, door er water over te spuiten.
Extra voeding geef ik niet. Komt ook doordat ik giet met regenwater, via een tuinslang, dat opgepompt wordt uit een put/opvangbak. En daar voeding aan toevoegen is nogal moeilijk. Als je ze extra voeding wil geven zal dat moeten gebeuren met een plantenspuit, zodat je die voeding eerst kan oplossen. Die zilvere Tillansia's kunnen normaal gezien in de volle zon hangen. Bij mij hebben ze wat schaduw (voor de Pleione's) door de balkjes die op de voliere liggen.

Johan Keulemans:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  2 juli 2017, 11:17:08 ---
--- Citaat van: Johan Keulemans op  1 juli 2017, 22:01:21 ---Tillandsia usneoides

--- Einde van citaat ---


Wist niet dat die konden bloeien en in Madeira voorkwamen!

--- Einde van citaat ---

De bloemen zijn heel klein. Als men er niet speciaal op let, kan het zijn dat men ze zelfs niet ziet.
Een aantal jaren geleden zag ik plots eens zadenpluizen hangen op het Spaans Mos, de bloemen had ik toen ook niet gezien.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Johan Keulemans op  2 juli 2017, 16:46:16 ---
--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  2 juli 2017, 11:15:08 ---
--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 19 maart 2017, 22:42:36 ---
--- Citaat van: Johan Keulemans op 19 maart 2017, 21:05:27 ---Tillandsia oaxacana

--- Einde van citaat ---


Die droomt er zeker al van om terug buiten te staan!
Welke standplaats hebben Tillandsia's liefst buiten? Geef je ze dan extra water bij droog weer? Bladvoeding?

--- Einde van citaat ---



Even mijn vraag terug in herinnering brengen - lijken ondertussen precies buiten te staan?
Staan ze in volle zon? Of met wat zonnescherm?

--- Einde van citaat ---

Bij mij hangen de Tillandsia's in de Pleionevoliere.


--- Einde van citaat ---

 ))4  -5(  Een "Pleionevolière" ???  Bij mij blijven de Pleiones in hun pot zitten Johan - ze vliegen niet weg.  :P --3 ))6

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie