Auteur Topic: Tsjechïe mei 2016  (gelezen 40871 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2016, 22:25:36 »
Mag ik een opmerking maken over deze topic?  Ik doe het toch maar.

De zinnen belachelijk goedkoop en spotgoedkoop  enz. (hoewel het voor onze begrippen waar is) zou ik niet gebruiken, zeker niet op facebook.  Je betaald de prijzen die de Tsjechen zelf ook betalen. punt.

Maar als daar iets van wordt opgemerkt, heb je kans dat het de volgende keer niet meer opgaat. De tsjechen zijn wel goed maar niet gek. Dan is het: daar komen die Holanders/belgen weer. Er wordt toch wel over gepraat. Met de  sociale media blijft weinig geheim.

Sorry dat ik dit even zeg. Het is niet bedoeld om jullie enthousiasme de kop in te drukken. -2(( -2((

Ja Jan, je hebt wel ergens een punt natuurlijk, ik begrijp wat je bedoelt.
Maar de Tsjechen weten ook wel dat wij Belgen/Nederlanders ginder een goede zaak doen. Dat is altijd zo geweest. Mijn vrouw had vroeger een tante die soms naar daar ging om Boheems glaswerk en andere sieraden te kopen voor billijke prijzen.
Anderzijds, hadden de prijzen hoger gelegen, dan hadden we wellicht minder aangekocht...?

Je kan het ook andersom bekijken. Als wij naar Engeland gaan of Duitsland (vooraan) dan liggen de prijzen daar stukken hoger dan hier. Dan moeten we ook niet zeuren omdat het zo duur is en wij eventueel minder kunnen betalen. Dat gaat natuurlijk niet.

Slotsom: het is wat is het is. Maar ik begrijp uw comments, Jan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2016, 19:54:24 »
Ben wel benieuwd naar meer foto's van die reis.
Laat maar komen zal ik zeggen.
Was trouwens een super gave foto van jouw Luc.
Zo samen met die planten bakken

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2016, 20:56:41 »
Ben wel benieuwd naar meer foto's van die reis.
Laat maar komen zal ik zeggen.


Dat is wel wat de bedoeling Bert , dat jullie nieuwsgierig worden naar de foto's.
Foto's zijn er in ieder geval genoeg gemaakt . We wisten soms niet goed waar eerst te kijken ! Het was alle dagen kerstmis - nieuwjaar - verjaardag - moederdag- sinterklaas ... het kon niet op! Op de duur was het echt kwestie van karakter , om niet te veel meer te kopen , omdat onze rotstuin nu eenmaal niet groter kan gemaakt worden en het nog allemaal in de auto moest kunnen. Vóór de reis had ik gedacht van met moeite een plantenbak te kunnen vullen met plantjes, maar het was al vlug duidelijk dat ik wel wat meer plaats nodig zou hebben in de auto.
Het was een fantastische ervaring om al deze prachtige rotstuinen te kunnen zien. Het is iets wat je als rotsplantenliefhebber minstens 1 keer  moet meegemaakt hebben in je leven .
Ik zei het hen  al persoonlijk , maar wil hier toch ook nog even mijn welgemeende dank uitspreken aan Freddy en Mia voor de prima organisatie .
Vandaag eindelijk de laatste nieuwe rotsplanten in de tuin kunnen planten ! het was echt zoeken om nog een plaatsje te vinden !
Binnenkort zullen we starten met onze foto's van de eerste tuin ( in de chakkespiere strassen - volgens de gps )

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2016, 19:41:56 »
Hier zijn de foto's van onze buit, maar buiten een 5 tal Lewisia's en een 6 tal coniferen is er nog niet veel geplant van de 72 aangeschafte planten. Er zijn blijkbaar zeer rappe mannen/vrouwen bij. Ik ben hier nog wel een maand zoet mee.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2016, 19:47:02 »


Binnenkort zullen we starten met onze foto's van de eerste tuin ( in de chakkespiere strassen - volgens de gps )
[/quote]

Dat was wel de laatste tuin, Lily-Anne. :)
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2016, 01:22:32 »
Enkele van de aangekochte planten, zoals deze oogverblindende Lewisia's. Die schoon gele zie je bij ons toch maar zelden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2016, 10:29:36 »
Enkele van de aangekochte planten, zoals deze oogverblindende Lewisia's. Die schoon gele zie je bij ons toch maar zelden.

 -2(  Ik had gisteren dezelfde idee, Frankie - hier mijn selectie. 
Het aanbod aan Lewisia's bij Holzbecher had ik in vele jaren niet meer gezien : het deed mij denken aan de hoogdagen van Lewisia kweek bij Ashwood Nurseries, maar daarvoor moet je al terug naar eind jaren '90...

Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2016, 10:56:12 »
prachtige reeks Frankie en Luc.
Wat gaat de tijd toch vlug.

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2016, 15:44:33 »
Waar blijven de foto's van de tuinen?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2016, 16:54:49 »
Waar blijven de foto's van de tuinen?

Nog een weinig geduld, Herman, we waren afgesproken om nog even te wachten tot het hoogseizoen in de eigen tuinen achter de rug is...  ))(10

Als iemand van de medereizigers niet meer kan wachten, iedereen is natuurlijk vrij !  ;)

Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2016, 17:04:47 »
We staan wel te popelen om er aan te beginnen hoor Herman , het is nagelen bijten! Maar er is hier alle dagen nog heel wat te lezen en het is al moeilijk genoeg om alles wat bij te kunnen houden ! Dus ....
 -2(( -2((

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2017, 12:21:04 »
 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10 ))(10


Wie lang gewacht heeft op foto's over de Tsjechië reis wordt eerstdaags voor zijn geduld beloond !

Het juni nummer van ons VRV tijdschrift valt binnenkort in de bus - het is het 50e nummer !  Jubileum dus !  )))7

Dit jubileum vieren wij met een themanummer over... juist... De rotstuinen van Oost-Europa, met de nadruk op Tsjechië.

Voor wie dit rotstuinwalhalla nog niet bezocht, een uitgelezen gelegenheid om er kennis mee te maken.

Het is extra lijvig geworden met massa's mooie foto's - genieten geblazen.

Hou dus vooral de postbus in de gaten.
En voor wie nog extra foto's wil laten zien, dan is hier daarvoor de plaats bij uitstek !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2017, 23:37:28 »
Nu ruim een jaar geleden, maar de herinnering aan die memorabele trip blijft als de dag van gisteren.

De tuin van het echtpaar Strumpf was de eerste tuin van die tuinenreis en is zonder twijfel de mooiste rotstuin die ik ooit al gezien heb.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2017, 23:39:45 »
Uit eender welke hoek van de tuin, zijn er leuke plaatjes te nemen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #29 Gepost op: 11 juni 2017, 23:41:02 »
Dat vind ook deze mijnheer, die ook flink wat plaatjes heeft gemaakt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen