Planten > Rotsplanten
Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin
Frankie Wulleman:
Teucrium aroanium vormt een prachtig heuveltje en nu en dan een bloem.
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 26 juli 2024, 23:24:02 ---Teucrium aroanium vormt een prachtig heuveltje en nu en dan een bloem.
--- Einde van citaat ---
Hier groeit hij duidelijk vlakker Frankie , maar hij staat hier niet tussen stenen zoals bij jou . Geeft inderdaad in verhouding niet al te veel bloemen maar het blad en structuur van de plant zijn ook mooi .
Thomas Eckert:
Artemisia granatensis... dit kleine plantje is endemisch op de toppen van de Sierra Nevada. Het zilverkleurige blad wordt later bekroond door kleine bruine bloemen.
Gisteren heb ik hem in een schaal geplant met wat andere planten die allemaal dezelfde omstandigheden nodig hebben... droog en op kalk.
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Thomas Eckert op 23 september 2024, 06:11:56 ---Artemisia granatensis... dit kleine plantje is endemisch op de toppen van de Sierra Nevada. Het zilverkleurige blad wordt later bekroond door kleine bruine bloemen.
Gisteren heb ik hem in een schaal geplant met wat andere planten die allemaal dezelfde omstandigheden nodig hebben... droog en op kalk.
--- Einde van citaat ---
Kende ik niet Thomas , benieuwd hoe het verder evolueert ...
Thomas Eckert:
Zeer compact en mogelijk wat gelijkend op sommige Draba...
Physaria (Lesquerella) arizonica.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie