Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen

<< < (174/174)

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  1 januari 2024, 15:40:38 ---Hartelijk dank voor de vriendelijke woorden...Luc en Kris. Voor mij is de structuur van het gebladerte de echte fascinator van de meeste planten die ik probeer. Bloemen zijn geweldig... maar niet in de eerste plaats.
Misschien laat deze foto van Titanopsis calcarea zien wat ik bedoel. Dit exemplaar heeft een opvallende blauwachtige basiskleur, waardoor de "wratten" in contrast nog meer opvallen.

--- Einde van citaat ---
Zowat de meeste Titanopsis soorten (calcarea al zeker )kunnen echt wel redelijk wat koude verdragen ! Ik schat in dat ze zeker winterhard zijn tot minus 10 graden als ze uiteraard kurkdroog staan (lichaam van de plant en substraat). Ik heb er nu ook weer buiten in de tuin onder een afdak uiteraard .  Nog gekker werd het toen er een  kruising kwam tussen 2 aan Titanopsis verwante geslachten . Aloinopsis spathulata x Nananthus transvaalensis noemt dit nieuwe wonder . Deze zou nog veel meer winterhard moeten zijn en staat in bepaalde Amerikaanse rotstuinen gewoon buiten zonder bescherming . Iets wat hier niet mogelijk is mijn inziens ...Maar mits de goede afscherming een plant met toekomst hier in onze tuinen . Op de eerste foto een collectie met diverse bloemkleuren van deze hybride .Een foto uit de tuin van John Stireman in de USA. Zelf heb ik er een schaal aan gewijd (foto2 en 3 ). Ik heb ook een exemplaar in de nieuwe crevice wat nu afgeschermd is met een glasplaat .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  1 januari 2024, 15:40:38 ---Hartelijk dank voor de vriendelijke woorden...Luc en Kris. Voor mij is de structuur van het gebladerte de echte fascinator van de meeste planten die ik probeer. Bloemen zijn geweldig... maar niet in de eerste plaats.
Misschien laat deze foto van Titanopsis calcarea zien wat ik bedoel. Dit exemplaar heeft een opvallende blauwachtige basiskleur, waardoor de "wratten" in contrast nog meer opvallen.

--- Einde van citaat ---

Mijn exemplaren -die buiten onder een afdak staan -zijn momenteel volop in knop aan het komen ...

Kris De Raeymaeker:
Ook deze Lithops-en kunnen wel lichte vorst verdragen en staan nog buiten onder het afdak ....

Kris De Raeymaeker:
Nog een keer Titanopsis calcarea , een typische winterbloeier in onze contreien .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 februari 2024, 13:14:24 ---Nog een keer Titanopsis calcarea , een typische winterbloeier in onze contreien .

--- Einde van citaat ---

Blijft de hele tijd door bloemen produceren ....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie