Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

In de tuin bij Lily-Anne

<< < (2/24) > >>

Luc Gilgemyn:
Ziet er prima uit Lily-Anne !
Misschien ben jij wel de enige die een palmboom in zijn rotstuin heeft in Vlaanderen...  ;D ;)

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 12 juli 2010, 08:14:46 ---ik zal nog eens een poging doen om onze rotstuin te laten zien , is toch niet zo gemakkelijk met een mac.
groetjes
Lily-Anne

--- Einde van citaat ---

Ziet er heel aardig uit Lily-Anne .Wat is de roze struik op de achtergrond? Lijkt wel een Bougainvillea?

Lily-Anne Vereecken:
klopt , dat er achteraan in de hoek een bougainvillea staat - dit is een plant die ik ooit zelf heb opgekweekt uit een stekje dat ik meebracht uit het zuiden - ik haal hem wel iedere herfst in de veranda omdat die echt niet tegen vorst kan -  de agave plant die je ziet , gaat ook iedere winter binnen - de palmboom ( trachycarpus fortunei ) heb ik ook ooit zelf gezaaid - die stond al heel veel jaren  in een grote kuip , en ging iedere herfst binnen in de veranda - Toen ik hoorde dat die eigenlijk buiten in de volle grond kunnen overwinteren , heb ik hem buiten gezet in de volle grond , in de zon en nu groeit de stam  enorm snel (25 a30 cm per jaar ) De veranda staat in de winter (te) vol met vorstgevoelige kuipplanten
exotische planten is ook een passie van mij .
groetjes
Lily-Anne

Lily-Anne Vereecken:
Het is me eindelijk gelukt om de foto te plaatsen - eigenlijk zou ik de titel ook moeten veranderen , want Cathy wees me er onlangs op ,dat ik geen tufstenen had gekocht, maar dat het eigenlijk koraalstenen zijn(die ook kunnen dienen om rotsplanten op te laten groeien )
Het was eigenlijk mijn bedoeling om ze te gebruiken in een trog , maar ik moet deze nog maken , ik had ze daarom al voorlopig in de rotstuin geplant en wat wijzigingen gedaan met de andere rotsen en de beplanting.
 Nu valt het resultaat me zodanig mee , dat ik denk dat ik even goed een deel van de rotstuin kan aanplanten als trog .Ik plaats binnenkort eens een foto ?
groetjes
Lily-Anne

Lily-Anne Vereecken:
Dit zijn dan de koraalstenen die ik in de rotstuin heb gezet - ze moeten nog wel wat beter aangeplant worden met kleine
plantjes , maar dat komt wel - Eerste foto is gewoon een overzicht van bovenaf en de 2 andere foto's zijn wat dichterbij en lager getrokken zodat het een heel ander effect heeft
wat vinden jullie hiervan ?
groetjes
Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie