Planten > Rotsplanten

Gentianen 2022

<< < (2/12) > >>

Luc Scheldeman:
Twee benoemde selecties van Gentiana acaulis (Blue Horizon en Harlin) en een plant die ik al vele jaren heb
als Gentiana occidentalis var. aragonensis.
Wat denk je van deze laatste naam Herman ?

Luc Scheldeman:
Dit heb ik ooit aangeschaft als Gentiana clusii

Frankie Wulleman:
Ferme planten Luc en Herman, die bloeien bij jullie precies altijd heel rijk.

Gentiana clusii 'alba' bloeit hier soms rijk, soms niet, en nu eens met een paar bloemen. (foto 1 en 2) Slechts twee bloemen, maar niet minder mooi.
Gentiana acaulis met supergrote trompetten (foto 3)
Nog een keer die donkere Gentiana angustifolius (foto 4). Wat denk je Herman, is de naam correct?

Thomas Eckert:
Erg mooie Gentiana die je hier laat zien... Heerlijk.

Gisteren ben ik begonnen met het planten van mijn nieuwe bed in "Crevice Style". Een van de eerste kandidaten was Gentiana oschtenica. Een gelukkige aankoop van vorig jaar. Ik hoop deze soort nog een tijdje in leven te houden...🤞

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 17 april 2022, 21:52:55 ---Erg mooie Gentiana die je hier laat zien... Heerlijk.

Gisteren ben ik begonnen met het planten van mijn nieuwe bed in "Crevice Style". Een van de eerste kandidaten was Gentiana oschtenica. Een gelukkige aankoop van vorig jaar. Ik hoop deze soort nog een tijdje in leven te houden...🤞

--- Einde van citaat ---

Brrr, hij schijnt heel moeilijk te zijn, Thomas? Ik denk niet dat iemand uit onze lage landen hem heeft in de tuin.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie