Planten > Rotsplanten

Bloei september en oktober 2022

<< < (2/7) > >>

Mark Stolk:
De Centaurium scilloides bloeit nu het tweede jaar. Mooi dat ie de felle zon en hitte doorstaat. Wel een dakje in de winter gegeven. Weet niet zeker of dat echt moet.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Mark Stolk op  6 september 2022, 23:18:58 ---De Centaurium scilloides bloeit nu het tweede jaar. Mooi dat ie de felle zon en hitte doorstaat. Wel een dakje in de winter gegeven. Weet niet zeker of dat echt moet.

--- Einde van citaat ---

Dat hoeft niet Mark, hij is kortlevend maar zaait zich welwillend uit... eens je hem in huis hebt raak je hem nooit meer kwijt.  Zeker een waardevol rotstuin plantje.

Herman Mylemans:
Hier komt hij ook overal te voorschijn in de tufa!

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  4 september 2022, 11:14:00 ---Ik ontdekte dit net toen ik aan het zaaien was...

Sphaeralcae caespitosa...een onkruidachtige plant die voornamelijk voorkomt in de droge bergen van Nevada en Utah... Helaas slechts één jonge plant tot nu toe. 🤞

--- Einde van citaat ---

Mooi ding Thomas, mij volledig onbekend.

Hier zorgt Zauschneria septentrionalis nu al maandenlang voor overvloedige bloei.  Hij houdt van heet en droog, hij komt dan ook uit Californië vandaan.

Kris De Raeymaeker:
Een plant die start met bloeien begin Mei , en dat heel de tijd volhoud , en ook nu nog in september voor bloei zorgt is voor mij een heel goeie rotsplant ...
Drosanthemum hispidum .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie