Planten > Rotsplanten

Bloei november-december 2022

<< < (2/3) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 november 2022, 16:28:59 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 27 november 2022, 22:06:25 ---Een eerste helleborus zorgt voor een kleuraccentje in de tuin.

--- Einde van citaat ---
Knap Frankie ,maar zo vroeg ....Tja , changing climate zeker ....Het doet onze plantjes de gekste dingen doen . Neem nu deze Phlox x rugelii , die stond een week geleden nog zo te bloeien . Jawel een foto van een week terug ! Het lijkt een foto van de lente of  vroege zomer maar nilks is minder waar .

--- Einde van citaat ---

Een mooie soort die hier ook heel lang heeft doorgebloeid, Kris.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Rudi Berthels op 28 november 2022, 11:52:20 ---Dit is wel een vroege vogel Frankie, schitterende bloem trouwens.
Wanneer u de bladeren verwijderd gooi ze dan nooit op de composthoop want ze bevatten vele schimmels.

--- Einde van citaat ---

Ja, ik weet het, Rudi, tijdens de opruimwerken tussen kerst en nieuwjaar verwijder ik de oude bladeren.

Luc Gilgemyn:
Supervroeg die Helleborus Frankie.
Hieronder Saxifraga fortunei 'Shiranami' op het peatbed in de schaduw overleefde hij de afgelopen hete, droge zomer.  Tot voor 20 dagen zag hij er zo uit.

Luc Gilgemyn:
Acer palmatum 'Deshoyo' leek wel in vuur en vlam te staan in een zeldzaam straaltje zon deze week.
Ik weet het, dit hoort hier wellicht niet thuis want het is geen 'bloei', maar geef toe, hij kan wat kleur betreft toch elke rode 'bloem' naar de kroon steken. (ik heb hem ook nog eens in 'overige houten gewassen' gepost.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  6 december 2022, 09:51:05 ---Supervroeg die Helleborus Frankie.
Hieronder Saxifraga fortunei 'Shiranami' op het peatbed in de schaduw overleefde hij de afgelopen hete, droge zomer.  Tot voor 20 dagen zag hij er zo uit.

--- Einde van citaat ---
Mooi Luc , kloeke vorm en zeker een eye-catcher .
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie