Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Overige houtige gewassen

(1/183) > >>

Frankie Wulleman:
Deze heb ik nog maar een paar weken: Prunus Ko-Jo-No-Mai, een laagblijvende prunus met een onwaarschijnlijk rijke bloei.

Luc Gilgemyn:

Ko-jo-no-mai is de naam die mij ontsnapte in onderstaande post Frankie (nr 6)

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=9.0

Hij is niet echt laagblijvend - ik heb hem al een 10 tal jaar en zonder een jaarlijkse heel ingrijpende snoeibeurt vlak na de bloei was hij inmiddels zeker al 3 m hoog...  :(
Vroeg mee beginnen, met de snoei bedoel ik, anders loopt het echt uit de hand .
Bloeien doet hij echter wel elk jaar uitbundig !  ;)

Frankie Wulleman:
Bedankt voor het snoeiadvies, Luc, ik meende dat het eerder om een traaggroeiende cultivar ging.

Danny De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 april 2010, 22:20:59 ---
Ko-jo-no-mai is de naam die mij ontsnapte in onderstaande post Frankie (nr 6)

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=9.0

Hij is niet echt laagblijvend - ik heb hem al een 10 tal jaar en zonder een jaarlijkse heel ingrijpende snoeibeurt vlak na de bloei was hij inmiddels zeker al 3 m hoog...  :(
Vroeg mee beginnen, met de snoei bedoel ik, anders loopt het echt uit de hand .
Bloeien doet hij echter wel elk jaar uitbundig !  ;)

--- Einde van citaat ---

Luc en Frankie,
Ik dien inderdaad ook ieder jaar deze Prunus drastisch terug te snoeien en ik dacht tevens enkele jaren terug dat het om een kleinblijvende soort ging.
Het is wel zo dat hij gelukkig niet zo veel last heeft van dat snoeien en je het komende jaar opnieuw beloond met een rijkelijke bloei.
Hoe zonniger deze Prunus staat hoe beter hij wel bloeit.
De herfstkleur van het blad is ook niet zo mis, hou het maar eens in de gaten in het najaar. (hangt wel van jaar tot jaar een beetje af)

Luc Gilgemyn:
Klopt allemaal Danny - begrijp mij niet verkeerd, ik vind hem prachtig.  :)
Ik heb er alleen een hekel aan dat men hem verkoopt als "dwerg" en "traag groeiend" en dat het omgekeerde dan waar is... het eerste gevolg is dan altijd dat hij meestal op een verkeerde plaats geplant wordt...  >:(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie