Planten > Rotsplanten

Bloei in mei 2010

(1/50) > >>

Luc Gilgemyn:
Even de aftrap geven voor de nieuwe maand - de regen verjaagt mij toch om de haverklap uit de tuin...  :(...  maar dat schept dan weer tijd om de foto's wat bij te werken !!

We hadden het eind april nog over Aquilegia.

Dit is Aquilegia discolor en de rode Aquilegia canadensis nana.

3 is Erigeron trifidus
4 is Gentiana acaulis - beduidend minder bloeirijk dan vorig jaar...  :'(

Luc Gilgemyn:
1-2 en 3 : Arenaria tetraquetra var. granatensis

Voor de bloei (te zien oop foto 3) moet je 't niet doen - maar na een 15 tal jaar krijg je dus een dergelijk kussentje !

4) Dianthus 'White Hills' is ondanks zijn naam roze - hij is genoemd naar White Hills Nursery waar hij ooit het levenslicht zag !

Luc Gilgemyn:
1) Ramonda nathaliae vind je hoog in de bergen van de Balkan !
2) Potentilla porphyranta is een klein hebbeding uit Armenië
3) een Phlox subulata die zich uitzaaide aan de waterkant
4) deze lichtroze vorm van Lewisia tweedyi voelt zich thuis op een helling op het Zuid-Oosten.

Jozef Lemmens:
Prachtige Arenaria Luc. Mijn plant is ongeveer even oud maar verdeeld in 17 stukjes, veroorzaakt door vogels, zonnebrand enz....

Eindelijk terug een computer  :D
Eritrichium pauciflorum v. sajanense komt uit het Sajan gebergte ergens in Siberië en zou volgens de beschrijving een mooi compact kussen moeten vormen, maar in cultuur is hij lang niet zo mooi als zijn neef "the King of the Alps". Mijn plant heeft wel onder een afdekplaat gestaan.
Pulsatilla aff. jarmilae 'JH-228/05' komt uit Kirgizië. Als Halda geen naam voor een plant vindt, noemt hij de plant jarmilae, ter ere van z'n madam Jarmila. Voor mij lijkt deze soort meer op een Anemoon.

Frankie Wulleman:
Prachtige aftrap voor mei Luc en Jef. Dianthus 'White hills' is een mooie, Luc, is het een blijvertje in de tuin?
Jef, die mooie Eritrichium had ik ook, deze winter heb ik hem echter verspeeld. Ik had er geen afdekplaatje voor voorzien. Eigen schuld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie