Planten > Rotsplanten
cushions
Ger van den Beuken:
Zoals je misschien weet Frankie ben ik niet iemand die planten gaat beschermen met glasplaatjes in de winter. Maar voor diegenen die dit wel verkiezen kan ik zeggen dat al de soorten getoond met bescherming in de rotstuin kunnen. Veel soorten zijn vooral erg mooi op tufsteen.
Dus in het kort, alle soorten getoond zijn volledig winterhard, en nogmaals, alleen winterbescherming tegen nattigheid is een must!
Frankie Wulleman:
Nog een vraagje, Ger, hoe vermeerder jij die Androsace's: zaaien of stekken? Als je zoveel soorten bij elkaar hebt, kan het niet anders dan dat er daar kinderen uit voorkomen van gemengde bloede.
Luc Gilgemyn:
Heel mooie reeks Ger en een interessante topic !
Als het weer het toelaat probeer ik een paar kussentjes in mijn tuin te verschalken één dezer dagen !
Ger van den Beuken:
Frankie, ik vermeerder de Androsace's door stek en zaad. Mijn ervaring is dat bij het geslacht weinig hybridisatie voorkomt. Weliswaar vormenrijk, vooral b.v. bij A.ciliata
Ger van den Beuken:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 16 juni 2011, 22:04:58 ---Heel mooie reeks Ger en een interessante topic !
Als het weer het toelaat probeer ik een paar kussentjes in mijn tuin te verschalken één dezer dagen !
--- Einde van citaat ---
Dit zou een heel interessante topic kunnen worden Luc. Er valt aardig wat te vertellen over kussenvormende soorten. En je ziet ook buiten de hoofdbloei kan alles op een interessante manier doorgang vinden. Wat denkt men b.v. over de vermeerdering van zulke planten. Laat iedereen maar eens op komen draven met zijn ervaringen.
Pure leerstof !!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie