Planten > Rotsplanten

Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

<< < (72/74) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 juli 2024, 18:26:05 ---Eriogonum ovalifolium nivale bloeit minder rijk dan vorig jaar ... zoals zovele planten.

--- Einde van citaat ---

Niet verwonderlijk met deze zomer Luc ....maar blijft ook zonder bloem  heel mooi !

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 juli 2024, 18:26:05 ---Eriogonum ovalifolium nivale bloeit minder rijk dan vorig jaar ... zoals zovele planten.

--- Einde van citaat ---

Hier was het ook heel pover, Luc. Maar met dit voorjaar was dat wel te denken.

Thomas Eckert:

--- Einde van citaat ---

Luc...Je kent mijn voorkeur voor de Eriogonum. Zelfs zonder of met maar een paar bloemen vind ik ze erg mooi. Het vaak zilverachtige blad is gewoonweg fascinerend... zoals bijvoorbeeld bij deze zaailing van Eriogonum niveum.

Een andere extreem lage "zilveren ring" zijn deze Leontopadium nivale. Ik weet niet of ik ooit kleinere exemplaren heb gehad.

Kris De Raeymaeker:

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Thomas Eckert op 21 juli 2024, 22:43:29 ---Luc...Je kent mijn voorkeur voor de Eriogonum. Zelfs zonder of met maar een paar bloemen vind ik ze erg mooi. Het vaak zilverachtige blad is gewoonweg fascinerend... zoals bijvoorbeeld bij deze zaailing van Eriogonum niveum.
Een andere extreem lage "zilveren ring" zijn deze Leontopadium nivale. Ik weet niet of ik ooit kleinere exemplaren heb gehad.

--- Einde van citaat ---

Terechte voorkeur Thomas . De getoonde exemplaren van Leontopodium nivale zijn echt adembenemend !  Zo compact zie je ze zelden ! Nu zou je van deze exemplaren moeten kunnen zaden winnen en daar verder op selecteren ....Misschien heb je op den duur een vorm die steeds zo compact terug komt ?

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 21 juli 2024, 22:43:29 ---

--- Einde van citaat ---

Luc...Je kent mijn voorkeur voor de Eriogonum. Zelfs zonder of met maar een paar bloemen vind ik ze erg mooi. Het vaak zilverachtige blad is gewoonweg fascinerend... zoals bijvoorbeeld bij deze zaailing van Eriogonum niveum.

--- Einde van citaat ---

Twee prachtige 'grijsaards' Thomas !!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie