Planten > Schaduwplanten

Hepatica 2018

(1/19) > >>

Luc Gilgemyn:
Twee vroege Hepatica japonica laten op de eerste dag van't jaar al een bloempje zien.
Beiden uit zaad, dus zonder cv naam.

- eentje met een heel felle fuchsia kleur, die felheid komt onvoldoende tot uiting op de foto.
- een roze, half gevuld exemplaar

Herman Mylemans:
Luc, dat zijn inderdaad vroege vogels! Buiten begint er bij de Hepatica's ook leven te komen.

Luc Gilgemyn:
Hééél vroeg Herman vorig jaar noteer ik als bloei van de eerste bloem : 

15 februari voor foto 1
15 maart voor foto 2

 :o :o

Theo Stronks:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 januari 2018, 09:20:48 ---Hééél vroeg Herman vorig jaar noteer ik als bloei van de eerste bloem : 

15 februari voor foto 1
15 maart voor foto 2

 :o :o

--- Einde van citaat ---
Is daar een reden voor dat deze zo vroeg bloeien,m.n foto 2 ruim 2 maanden eerder ?

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Theo Stronks op  5 januari 2018, 21:25:19 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 januari 2018, 09:20:48 ---Hééél vroeg Herman vorig jaar noteer ik als bloei van de eerste bloem : 

15 februari voor foto 1
15 maart voor foto 2

 :o :o

--- Einde van citaat ---
Is daar een reden voor dat deze zo vroeg bloeien,m.n foto 2 ruim 2 maanden eerder ?

--- Einde van citaat ---

Ik heb er alleszins geen verdienste aan, Theo.  Ze staan in pot, maar het hele jaar buiten, met enkel bij zware vorst een bescherming.  ((--11
Het sterke is dat het telkens niet één enkele bloem is die zo ver vooruit is (dat heb je wel eens meer), maar de overige bloemen komen er pijlsnel achteraan en staan volgende week wellicht ook in bloei.  Weersomstandigheden dan maar ??

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie