Auteur Topic: VRV KALENDER 2023  (gelezen 6106 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2023, 19:07:07 »
Voor VRV- leden die niet aanwezig konden zijn op de 4 maart lezingendag of leden die de voordracht nog eens rustig opnieuw wensen in te kijken: de  interessante lezing over Pioenen gegeven door Jan Moors  hebben wij integraal op de VRV-website geplaatst, nml. in 'Planten Specials'.
Via volgende link kan ingelogd worden op de website:

https://www.vrvforum.be/?page_id=1860
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2023, 19:20:04 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2023, 10:15:06 »
Voor VRV- leden die niet aanwezig konden zijn op de 4 maart lezingendag of leden die de voordracht nog eens rustig opnieuw wensen in te kijken: de  interessante lezing over Pioenen gegeven door Jan Moors  hebben wij integraal op de VRV-website geplaatst, nml. in 'Planten Specials'.
Via volgende link kan ingelogd worden op de website:

https://www.vrvforum.be/?page_id=1860
Bedankt Jan en Luc! De pdf staat al op de computer. Het is een heel mooi overzicht van de Pioenen.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2023, 10:33:24 door Herman Mylemans »
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2023, 19:55:26 »
INTUSSEN HEEFT HET HARD WERKEND BESTUUR  ;) ALWEER DE DATA VAST GELEGD VOOR ONZE BIJEENKOMSTEN VAN HET NAJAAR 2023 :

7 oktober
en
2 december 2023


Dit zijn twee data om nu alvast te blokkeren in jullie agenda's want we werken opnieuw aan spannende programma's met voor elk wat wils ! 


beide data's staan genoteerd ((12

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2023, 15:28:38 »
Wat de bijeenkomst van 7 oktober in Gent betreft,  u vindt hier alle details op de website :

https://www.vrvforum.be/?p=8951

Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #19 Gepost op: 3 oktober 2023, 19:14:07 »
tot zaterdag ((12

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2023, 17:59:53 »
Wat de bijeenkomst van 7 oktober in Gent betreft,  u vindt hier alle details op de website :
https://www.vrvforum.be/?p=8951

Was alweer een heel mooie  dag ! Ook al weer een fantastische tombola ...En ik heb waarschijnlijk het allerkleinste plantje uit de tombola genomen  --3 --3 Maar ik was er heel blij mee want stond al even op mijn wish list ....En hij staat hier al in de tufsteen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2023, 20:33:50 »
Wat de bijeenkomst van 7 oktober in Gent betreft,  u vindt hier alle details op de website :
https://www.vrvforum.be/?p=8951

Was alweer een heel mooie  dag ! Ook al weer een fantastische tombola ...En ik heb waarschijnlijk het allerkleinste plantje uit de tombola genomen  --3 --3 Maar ik was er heel blij mee want stond al even op mijn wish list ....En hij staat hier al in de tufsteen ....

Ik wens je in ieder geval veel succes toe, Kris. Want het is zowat de moeilijkste zilver in cultuur. In bijlage nog wat plaatjes om aan te tonen hoe groot ze kunnen worden en hoe mooi ze kunnen bloeien. Ik heb verschillende exemplaren geprobeerd, in een trog, in pot, tufsteen ... het mocht allemaal niet baten. Zeer mooi, zeer zeldzaam en ook zeer moeilijk.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2023, 20:44:58 »
Wat de bijeenkomst van 7 oktober in Gent betreft,  u vindt hier alle details op de website :
https://www.vrvforum.be/?p=8951
Was alweer een heel mooie  dag ! Ook al weer een fantastische tombola ...En ik heb waarschijnlijk het allerkleinste plantje uit de tombola genomen  --3 --3 Maar ik was er heel blij mee want stond al even op mijn wish list ....En hij staat hier al in de tufsteen ....
Ik wens je in ieder geval veel succes toe, Kris. Want het is zowat de moeilijkste zilver in cultuur. In bijlage nog wat plaatjes om aan te tonen hoe groot ze kunnen worden en hoe mooi ze kunnen bloeien. Ik heb verschillende exemplaren geprobeerd, in een trog, in pot, tufsteen ... het mocht allemaal niet baten. Zeer mooi, zeer zeldzaam en ook zeer moeilijk.

Dank je wel Frankie !!!! Ik weet het ....Ik heb in de vorige tuin eentje gehad (in tufsteen ) - kwam van Harry - en die heeft er wel een aantal jaren gestaan ....Ik denk dat het fout is gegaan met de verhuis van de tuin ...Prachtige opnames ! Bedankt om toe te voegen ....Ik heb nu squarosa met succes en hoop dat  het met valdensis ook gaat lukken ...Ik ken de plant van Ger in zijn tuin en weet hoe onnoemelijk traag het gaat ...Het is een wonder dat deze plant in een tombola staat !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2023, 20:56:45 »
Wat de bijeenkomst van 7 oktober in Gent betreft,  u vindt hier alle details op de website :
https://www.vrvforum.be/?p=8951
Was alweer een heel mooie  dag ! Ook al weer een fantastische tombola ...En ik heb waarschijnlijk het allerkleinste plantje uit de tombola genomen  --3 --3 Maar ik was er heel blij mee want stond al even op mijn wish list ....En hij staat hier al in de tufsteen ....
Ik wens je in ieder geval veel succes toe, Kris. Want het is zowat de moeilijkste zilver in cultuur. In bijlage nog wat plaatjes om aan te tonen hoe groot ze kunnen worden en hoe mooi ze kunnen bloeien. Ik heb verschillende exemplaren geprobeerd, in een trog, in pot, tufsteen ... het mocht allemaal niet baten. Zeer mooi, zeer zeldzaam en ook zeer moeilijk.

Dank je wel Frankie !!!! Ik weet het ....Ik heb in de vorige tuin eentje gehad (in tufsteen ) - kwam van Harry - en die heeft er wel een aantal jaren gestaan ....Ik denk dat het fout is gegaan met de verhuis van de tuin ...Prachtige opnames ! Bedankt om toe te voegen ....Ik heb nu squarosa met succes en hoop dat  het met valdensis ook gaat lukken ...Ik ken de plant van Ger in zijn tuin en weet hoe onnoemelijk traag het gaat ...Het is een wonder dat deze plant in een tombola staat !

Het is inderdaad verwonderlijk dat zo'n kleinood in een tombola zit. Waarschijnlijk beschikte Ger over heel wat zaad en bijgevolg een goed opkomst. Ook in de natuur is dit een zeldzame verschijning. Hij komt slechts op een paar plekjes voor op de Frans/Italiaanse grens en that's it. Toch ook maar weer de kwekerskunsten van de Ger ten toon gespreid.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2023, 21:00:45 »
Het is inderdaad verwonderlijk dat zo'n kleinood in een tombola zit. Waarschijnlijk beschikte Ger over heel wat zaad en bijgevolg een goed opkomst. Ook in de natuur is dit een zeldzame verschijning. Hij komt slechts op een paar plekjes voor op de Frans/Italiaanse grens en that's it. Toch ook maar weer de kwekerskunsten van de Ger ten toon gespreid.

Ik ben haast zeker dat deze uit stek is gekweekt Frankie ....maar nog meer hoedje af !!!! Alle eer aan Ger !!! Verder denk ik dat het gros van de mensen misschien deze plant zouden laten staan , zo een klein pietluttig ding ....Maar wij zij er blij mee --6 .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #25 Gepost op: 24 oktober 2023, 11:36:44 »
Het is inderdaad verwonderlijk dat zo'n kleinood in een tombola zit. Waarschijnlijk beschikte Ger over heel wat zaad en bijgevolg een goed opkomst. Ook in de natuur is dit een zeldzame verschijning. Hij komt slechts op een paar plekjes voor op de Frans/Italiaanse grens en that's it. Toch ook maar weer de kwekerskunsten van de Ger ten toon gespreid.

Ik ben haast zeker dat deze uit stek is gekweekt Frankie ....maar nog meer hoedje af !!!! Alle eer aan Ger !!! Verder denk ik dat het gros van de mensen misschien deze plant zouden laten staan , zo een klein pietluttig ding ....Maar wij zij er blij mee --6 .....

S. valdensis is door mij verzameld op de Col de la Croix. Dit zou maar eens langer geleden kunnen zijn dan 25 jaar. Sindsdien stond deze plant op tufsteen en vertoonde bijna of geen groei. Tot vorig jaar mijn geduld op was en de plant heb gedeeld in 3 en opgepot. Hiervan gaat een plant na hopelijk hergroei weer terug in de tuf.  Van de andere twee houdt ik er een in pot en de andere heb ik meegebracht voor de lezingendag met de hoop dat iemand dit kleinood zou opmerken als rariteit. En wie anders zou dat kunnen zijn dan Kris. Good luck man!!!

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2023, 07:47:41 »

S. valdensis is door mij verzameld op de Col de la Croix. Dit zou maar eens langer geleden kunnen zijn dan 25 jaar. Sindsdien stond deze plant op tufsteen en vertoonde bijna of geen groei. Tot vorig jaar mijn geduld op was en de plant heb gedeeld in 3 en opgepot. Hiervan gaat een plant na hopelijk hergroei weer terug in de tuf.  Van de andere twee houdt ik er een in pot en de andere heb ik meegebracht voor de lezingendag met de hoop dat iemand dit kleinood zou opmerken als rariteit. En wie anders zou dat kunnen zijn dan Kris. Good luck man!!!
Dank je Ger ! Ik had hem meteen bemerkt en hoopte dat andere liefhebbers hem over het hoofd zouden zien .. -2( Gelukkig was ik bij de eerste die prijs hadden …Ben er ontzettend blij mee want wordt haast nooit aangeboden . Echt een rariteit !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #27 Gepost op: 8 november 2023, 16:04:00 »
Op 2 december 2023 krijgen we in Gent na 2 eerdere gedwongen annulaties, eindelijk de langverwachte lezingen van ons aller Freddy en Kris.

Je vindt alle details op onze website, link hieronder. 

https://www.vrvforum.be/?p=8972
« Laatst bewerkt op: 8 november 2023, 16:05:42 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #28 Gepost op: 1 december 2023, 09:37:11 »
Op 2 december 2023 krijgen we in Gent na 2 eerdere gedwongen annulaties, eindelijk de langverwachte lezingen van ons aller Freddy en Kris.
Je vindt alle details op onze website, link hieronder. 
https://www.vrvforum.be/?p=8972

We zijn er helemaal klaar voor ! En ik hoop jullie allen ook ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: VRV KALENDER 2023
« Reactie #29 Gepost op: 1 december 2023, 12:04:42 »
Op 2 december 2023 krijgen we in Gent na 2 eerdere gedwongen annulaties, eindelijk de langverwachte lezingen van ons aller Freddy en Kris.
Je vindt alle details op onze website, link hieronder. 
https://www.vrvforum.be/?p=8972

We zijn er helemaal klaar voor ! En ik hoop jullie allen ook ...
Het leek er bijna op dat er weer een zware winterprik op komst is!  --3
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be