Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Diverse bloembollen in 2023

<< < (24/24)

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 30 december 2023, 19:19:19 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op 29 december 2023, 20:36:45 ---Deze spontane zaailing vond ik vandaag toevallig in de tuin nabij mijn bollenbed . De moederplant heb ik niet meer en dus weet ik ook de naam niet . Deze Romulea maakt me wel blij , een aangename verrassing !

--- Einde van citaat ---
Romulea bulbocodium misschien ?

--- Einde van citaat ---

Zou inderdaad wel kunnen ,  Luc . R. bulbocodium heb ik hier wel nog staan en komt momenteel in bloei . Lijkt daar wel goed op ....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 30 december 2023, 19:20:39 ---Ontluikend blad kan ook eens interessant zijn.
Herken je dit bolgewas ?

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 december 2023, 20:30:54 ---Is dit Gymnospermium Luc ?

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2023, 16:08:59 ---Je komt in de buurt maar het is geen Gymnospermium Kris

--- Einde van citaat ---

Ok Luc.....Leontice ? Maar dat is van dezelfde familie zeker ?

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 januari 2024, 13:57:35 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 december 2023, 20:30:54 ---Is dit Gymnospermium Luc ?

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2023, 16:08:59 ---Je komt in de buurt maar het is geen Gymnospermium Kris

--- Einde van citaat ---

Ok Luc.....Leontice ? Maar dat is van dezelfde familie zeker ?

--- Einde van citaat ---
Bongardia chrysogonum (familie Berberidacae) - hier een verzameling uit Golestan Park in Iran

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie