Auteur Topic: Naam van deze kleine hypericum?  (gelezen 1356 keer)

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4807
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Naam van deze kleine hypericum?
« Gepost op: 25 juni 2010, 21:34:56 »
Van deze kleine hypericum ben ik het label kwijtgeraakt. De hoogte is niet meer dan enkele cm. en hij breidt langzaam in de breedte uit.
Heeft iemand deze ook in de rotstuin ?
Torhout, West-Vlaanderen

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Naam van deze kleine hypericum?
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2010, 22:42:10 »
Luc, wat bedoel je met enkele cm in de hoogte. Plat liggend of de lengte van de stelen. Ik heb een Hypericum athoum. Deze heeft stengels van zo'n 7 à 8 cm in bloei en zaait zich vrij uit.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4807
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Naam van deze kleine hypericum?
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2010, 20:30:47 »
Luc, wat bedoel je met enkele cm in de hoogte. Plat liggend of de lengte van de stelen. Ik heb een Hypericum athoum. Deze heeft stengels van zo'n 7 à 8 cm in bloei en zaait zich vrij uit.
De plant in vraag heeft inderdaad platliggende stengels en zaait zich beperkt uit. De hoogte van het geheel is maar enkele cm.
Torhout, West-Vlaanderen

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Naam van deze kleine hypericum?
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2010, 21:26:00 »
Het zou wel kunnen dat we dezelfde plant hebben. Mijn planten zijn net uitgebloeid. Zie foto.
Deze staat hier al bijna 20 jaar. Ik heb een paar weken geleden Round-Up gebruikt om de zaailingen in te perken  ::)
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains