Auteur Topic: Boekhouding in de rotstuin  (gelezen 27169 keer)

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #15 Gepost op: 3 november 2014, 11:19:33 »
Ik ben nog bezig met de planten één na één in te brengen. Een serieus werk.

Ik heb een klein vraagje:

Zou het niet goed zijn van de USDA erbij te vermelden?

Als men van geslacht spreekt, wat bedoeld met hiermee?

Zou het niet goed zijn van de USDA erbij te vermelden?

Wat voor nut heeft dat Didier? http://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_Agriculture

zie hier voor uitleg geslacht  http://nl.wikipedia.org/wiki/Geslacht_(biologie)

MVG Jan

Jan,

met USDA bedoelt hij de USDA zone of de klimaatzones (m.a.w. tot in welke klimaatzone de planten winterhard zijn.) => http://www.backyardgardener.com/zone/europe1zone.html

Didier,

geslacht = "genre" en Français

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #16 Gepost op: 3 november 2014, 15:00:47 »
Ik ben nog bezig met de planten één na één in te brengen. Een serieus werk.

Ik heb een klein vraagje:

Zou het niet goed zijn van de USDA erbij te vermelden?

Als men van geslacht spreekt, wat bedoeld met hiermee?

Zou het niet goed zijn van de USDA erbij te vermelden?

Wat voor nut heeft dat Didier? http://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_Agriculture

zie hier voor uitleg geslacht  http://nl.wikipedia.org/wiki/Geslacht_(biologie)

MVG Jan

Jan,

met USDA bedoelt hij de USDA zone of de klimaatzones (m.a.w. tot in welke klimaatzone de planten winterhard zijn.) => http://www.backyardgardener.com/zone/europe1zone.html

Didier,

geslacht = "genre" en Français

Dank je Wim.   ((4

 Ik wist eerst niet wat Didier met USDA bedoelde.   ((15  En ja de franse taal is niet mijn sterkste punt   ))5, in engels is het genus.

Zo zie je Didier, samen komen we er wel uit.

Vertel eens Didier hoe zou je de USDA  vermeld willen hebben.  Het zou kunnen met een keuze vak.  Je vult dan in een apart formuliertje de div zone's in en dan kun je met het keuzevak de juiste zone naar voren brengen. Zoals met plaats in de tuin, en soort gewas.

Laat maar eens horen.
« Laatst bewerkt op: 3 november 2014, 15:04:28 door Jan Tholhuijsen »
Omgeving Roosendaal

Didier Bamford

  • Junior
  • **
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Man
  • Herstal - Luik.
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #17 Gepost op: 3 november 2014, 20:11:24 »
Dank u voor jullie reacties.

Ik zal het programmatje aanpassen om de zones eraan toe te voegen. (Rolmenu.)


Mijn nederlands is ook niet altijd top.


Mvgr,

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #18 Gepost op: 3 november 2014, 20:48:09 »
Dank u voor jullie reacties.

Ik zal het programmatje aanpassen om de zones eraan toe te voegen. (Rolmenu.)


Mijn nederlands is ook niet altijd top.


Mvgr,

Kun je dat zelf Didier, anders stuur het programma maar naar me toe, compleet met wat je hebt ingevuld, dan verander ik het wel. Als ik het doe met een nieuw programma moet je alles weer opnieuw invullen  Gr jan
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2014, 00:29:30 »
Nadat Didier nog om wat aanpassingen had gevraag heb ik het programma weer wat uitgebreid. Zie hieronder het vernieuwde invulformulier
Omgeving Roosendaal

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2014, 22:37:30 »


Mijn nederlands is ook niet altijd top.



[/quote]

Dat van mij ook niet, Didier,............en ik woon hier pas 56 jaar!  ;D

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2015, 17:41:35 »
Ik zou een soort foto index van de tuinplanten willen maken en zoek daar een goed programma voor.
Als ik dan BV 1 vierkante meter van de rotstuin fotografeer, dan zou ik onder iedere plant de naam willen zetten. Nadien zou ik dat nog moeten kunnen wijzigen,  als er planten verplaatst worden of nieuwe bijkomen. Bestaat er zo een programma ( voor Apple) dat die flexibiliteit heeft?


Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2015, 21:44:11 »
Ik ben geen techneut op dit gebied.
Maar ben wel even gaan zoeken op internet.
weet wel wat je bedoeld maar weet niet wat je goed vind.
ik typte bij google in (foto bewerken apple gratis) misschien zit er iets tussen.
zelf gebruik ik foto filtre werkt hier prima maar denk ik niet voor de apple bestemd.

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2015, 09:52:40 »
Ik zou een soort foto index van de tuinplanten willen maken en zoek daar een goed programma voor.
Als ik dan BV 1 vierkante meter van de rotstuin fotografeer, dan zou ik onder iedere plant de naam willen zetten. Nadien zou ik dat nog moeten kunnen wijzigen,  als er planten verplaatst worden of nieuwe bijkomen. Bestaat er zo een programma ( voor Apple) dat die flexibiliteit heeft?
Lily-Anne, is het dan niet beter een nummer op de foto te plaatsen (foto invoegen in een word document en dan invoegen tekst op de foto moet ook mogelijk zijn op apple) en dan de nummers koppelen aan een naam in een excel blad. Zie rubriek boekhouding in de tuin.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2015, 10:38:19 »
Lily-Anne, ik heb je vraag i.v.m. het invoegen van tekst op foto's met Apple samengevoegd met het topic 'Boekhouding in de rotstuin', hier werden, zoals Herman vermeldt, over dit onderwerp enkele suggesties en mogelijkheden aangekaart.
vr gr
Luc
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2015, 22:46:36 »
Ik was al vergeten dat hier al een topic over was - bedankt Luc .
Een volledige index, zoal hierboven staat, is natuurlijk fantastisch , maar dat lukt niet voor zover ik weet op de iPad van Apple . Met nummers werken doe ik liever niet, omdat het voor mij handiger is om telkens direct de afbeelding en de naam samen te zien . Is ook gemakkelijker om in te prenten. Ik heb al van de meeste van mijn planten een mapje (in pages ) , met naam en foto, bij aanschaf en event.  later in bloei en waar ik allerlei kan bijschrijven per plant. Dus een pagina per plant , Dan zitten die pagina's in een map van BV rotsplanten . Zo heb ik ook een map voor bollen, vleesetende planten... Info uitfilteren zoals in een database kan hier niet ( ik wou uiteraard dat het wel kon ) , maar ik zou al blij zijn,  als ik alle namen  op verzamelfoto's zou kunnen zetten , zodat ik BV per vierkante meter,  de namen onder de planten zou kunnen zetten op de foto. Het probleem is dus vooral, dat ik, eens er namen zijn opgeslagen op een foto ( met verschillende lagen met youdoodle) ik ze niet meer kan veranderen als ik planten verplaats of verlies. Eventueel een ander fotobewerkingsprogramma die die mogelijkheid wel heeft,  en compatibel is met Apple,  zou mij enorm vooruit helpen.
Ik heb de indruk dat Jan F. ook zoiets doet. Kan je daar iets meer details over geven Jan?
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2015, 22:48:44 door Lily-Anne Vereecken »

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Boekhouding in de rotstuin
« Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2015, 09:16:40 »
Ik was al vergeten dat hier al een topic over was - bedankt Luc .
Een volledige index, zoal hierboven staat, is natuurlijk fantastisch , maar dat lukt niet voor zover ik weet op de iPad van Apple . Met nummers werken doe ik liever niet, omdat het voor mij handiger is om telkens direct de afbeelding en de naam samen te zien . Is ook gemakkelijker om in te prenten. Ik heb al van de meeste van mijn planten een mapje (in pages ) , met naam en foto, bij aanschaf en event.  later in bloei en waar ik allerlei kan bijschrijven per plant. Dus een pagina per plant , Dan zitten die pagina's in een map van BV rotsplanten . Zo heb ik ook een map voor bollen, vleesetende planten... Info uitfilteren zoals in een database kan hier niet ( ik wou uiteraard dat het wel kon ) , maar ik zou al blij zijn,  als ik alle namen  op verzamelfoto's zou kunnen zetten , zodat ik BV per vierkante meter,  de namen onder de planten zou kunnen zetten op de foto. Het probleem is dus vooral, dat ik, eens er namen zijn opgeslagen op een foto ( met verschillende lagen met youdoodle) ik ze niet meer kan veranderen als ik planten verplaats of verlies. Eventueel een ander fotobewerkingsprogramma die die mogelijkheid wel heeft,  en compatibel is met Apple,  zou mij enorm vooruit helpen.
Ik heb de indruk dat Jan F. ook zoiets doet. Kan je daar iets meer details over geven Jan?
Lily-Anne: met Adobe Photoshop kun je de verschillende lagen opslagen in een psd bestand en die lagen kunnen dan altijd veranderd worden. Eens opgeslagen als jpg kun je inderdaad niets meer veranderen, tenzij je werkt met een naam op een gekleurd bandje dat je altijd opnieuw kan overplakken zonder dat je het ziet.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be