Auteur Topic: Galanthusevenementen 2013  (gelezen 28263 keer)

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2013, 20:36:24 »
Weet ik toch, Valentin.
Heb je wellicht "inside information" met betrekking tot het evenement in Kalmthout? Kun je bevestigen dat John Grimshaw en Stefan Vidts de lezingen zullen verzorgen? En weet je nog van andere personen die sneeuwklokjes zullen aanbieden?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2013, 23:09:49 »
Sven,
Ik heb contact gehad met Kalmthout en met John Grimshaw. De info die jij hebt gedeeld klopt.
In het verleden was het zo, dat je de kaartjes voor de lezingen van te voren kon bestellen, omdat er maar beperkte plaatsen waren. Dit jaar is dat niet zo. Het is wel aan te raden om met een kaartje ook naar de lezingen te gaan en niet alleen naar de verkoop. Je mag dan namelijk een half uurtje eerder naar binnen bij de verkoop. Leuk!!

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #32 Gepost op: 26 januari 2013, 21:37:49 »
Ik heb contact gehad met Kalmthout en met John Grimshaw. De info die jij hebt gedeeld klopt.
In het verleden was het zo, dat je de kaartjes voor de lezingen van te voren kon bestellen, omdat er maar beperkte plaatsen waren. Dit jaar is dat niet zo. Het is wel aan te raden om met een kaartje ook naar de lezingen te gaan en niet alleen naar de verkoop. Je mag dan namelijk een half uurtje eerder naar binnen bij de verkoop.

Bedankt voor de info, Lina!

Als ik de agenda voor de Sneeuwklokjesdagen lees, zoals deze nu op de website staat, begint de verkoop om 10:00 uur (09:30 uur voor de deelnemers aan de lezingen?), terwijl de lezingen zelf pas om 14:00 uur beginnen. Nu is het natuurlijk reuzegezellig tussen al die Galanthofielen, maar dat vraagt toch wel erg veel geduld.
Voorheen waren 's ochtends de lezingen en begon 's middags de verkoop.

Weet je trouwens of John Grimshaw ook sneeuwklokjes meeneemt?
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 21:39:36 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #33 Gepost op: 27 januari 2013, 13:25:05 »
Je hebt gelijk, Sven. Het lijkt er op, dat ze de boel behoorlijk hebben veranderd. Ik heb er nog maar een mailtje aan gewaagd met de vraag om meer info.
De dame die dit allemaal verzorgt bij Kalmthout werkt alleen op maandag en dinsdag. Ze hebben veel activiteiten en dan valt het ook niet mee om onze nieuwsgierigheid goed te bevredigen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2013, 14:08:03 »
Ik ben alleszins wel tevreden met de veranderde datum, al valt die wel vroeg eerlijk gezegd. Er zal nog heel wat niet in bloei staan.
Voor de standhouders  is het ook niet zo leuk om de ganse dag nu de verkoopstand te moeten bemannen. Zelf zou ik graag naar de lezing van John Grimshaw gaan.
Eeerlijk gezegd, ik wist er niks van dat 'kaartjeskopers' voor de lezingen , ook nu eerder binnen mogen. Dat was wel zo in de vorige jaren, en is in feite ook terecht. Het is het principe van het 'Galanthus Gala'.
Ook ik heb naar Kalmthout gemaild om het evenement meer in de picture te zetten en vooral om het te updaten!
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2013, 15:24:20 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #35 Gepost op: 27 januari 2013, 14:36:41 »
Ik was er van uit gegaan, dat het net zo als eerdere jaren mogelijk was om eerder naar binnen te gaan. Maar uit de website blijkt dit niet. Ik ben waarschijnlijk weer eens te voorbarig geweest.  ))2 Binnenkort horen we wel meer.
Het is inderdaad een grote verbetering, nu het niet meer samenvalt met Nettetal. Maar er is wel een lange tijd te overbruggen voor iedereen.
Moeten jullie de stands ook nog bemannen tijdens de lezingen? Dan is iedereen toch al wel langs geweest?

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #36 Gepost op: 27 januari 2013, 15:25:11 »
Inderdaad Lina, ook tijdens de lezingen moeten de standen bemand zijn m b t occasionele bezoekers die niet naar de lezingen gaan.
Zouden we dit item niet beter naar 'galanthusevenementen  2013' verhuizen.?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #37 Gepost op: 27 januari 2013, 18:32:33 »
Ik heb al een reactie gekregen op mijn mail.
De verkoop start om 10.30 uur en loopt door tot 17.00 uur.
Dit jaar is het niet mgelijk om een half uurtje eerder naar binnen te gaan.
Dus gaan we gezellig met zijn allen in de rij staan? Wij zijn vast wel vroeg aanwezig.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #38 Gepost op: 28 januari 2013, 10:04:04 »
Weet je trouwens of John Grimshaw ook sneeuwklokjes meeneemt?

En weet je nog van andere personen die sneeuwklokjes zullen aanbieden?

Is er niemand die al meer weet?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #39 Gepost op: 28 januari 2013, 20:11:39 »
Net als valentin sta ik er ook terug als standhouder na een jaartje te hebben overgeslaan. Van de bijzondere g's ga ik ook beperkte aantallen meehebben... . De veranderde datum is voor alle galanthofielen van de lage landen een goede zaak denk ik...

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2013, 20:17:25 »
Inmiddels weet ik ook dat de titel van de lezing van John Grimshaw is:
"Snowdrops.... a personal view".


Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2013, 22:02:13 »
Stefan Vidts zal het in Kalmthout hebben over " hoe je een sneeuwklokjesverzameling in een tuin kunt integreren zonder een saaie boel te zijn in de andere seizoenen dan de winter", dixit directeur Abraham Rammeloo.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #43 Gepost op: 7 februari 2013, 21:02:26 »
Een praktisch vraagje .....is de verkoop daar in Kalmthout buiten te doen ? Kwestie van wat vestimentaire regelingen te treffen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #44 Gepost op: 7 februari 2013, 21:06:56 »
Maak je geen zorgen, Kris...de verkoop gaat door in een ruime, goed verwarmde en verlichte loods op het domein van het Arboretum Kalmthout vooraan bij het hoofdgebouw. Nergens is het beter toeven om sneeuwklokjes te (ver)kopen.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'