Auteur Topic: Galanthus op Ebay 2012/2013  (gelezen 14990 keer)

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2013, 16:35:01 »
Nee, maar ze zijnwel even wispelturig...

De eerste 'Green Tear' van dit Ebaygalanthusjaar werd niet door de vinders verkocht, opvallend dat een liefhbber  toch al een bol kon verkopen, niet?
De foto van de eerste kwam naar verluid niet van bij de verkoper maar vanuit Colesbourne.....daar kan iedereen natuurlijk een kiekje nemen.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2013, 22:37:21 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2013, 16:57:30 »
Panda1035 biedt interessante sneeuwklokjes aan. "Esther Merton" en "Greenfinch" zijn prachtig. De laatste ben ik helaas kwijtgespeeld.
Maar je denkt dat er een luchtje aan zit, Valentin? Tot op heden alleen positieve feedback, terwijl de kopers toch zo'n beetje bloeiende sneeuwklokjes moeten ontvangen. 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2013, 19:35:17 »
Neenee,Sven ....ik zeg helemaal niet dat er een luchtje aan zit, helemaal niet! Ik weet ook niet om wie het gaat...dus...
ik vind het alleen opvallend dat er nog maar net twee jaartjes 'Green Tear' verkocht worden door 'ramonhoi' en dat er nu al iemand anders een bol te koop kan aanbieden.
'Esther Merton' is idd prachtig, 'Greenfinch' ook maar blijkt ook hier een lastpak.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2013, 20:47:15 »
ik vind het alleen opvallend dat er nog maar net twee jaartjes 'Green Tear' verkocht worden door 'ramonhoi' en dat er nu al iemand anders een bol te koop kan.

Ik weet niet hoe lang het sneeuwklokje al in het ruilcircuit in omloop is. Misschien had "Panda1035" al een paar jaar geleden een voor Gert-Jan interessant sneeuwklokje om te ruilen.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gerard Oud

  • Junior
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Nothing beats Snowdrops!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2013, 22:09:59 »
ik vind het alleen opvallend dat er nog maar net twee jaartjes 'Green Tear' verkocht worden door 'ramonhoi' en dat er nu al iemand anders een bol te koop kan.

Ik weet niet hoe lang het sneeuwklokje al in het ruilcircuit in omloop is. Misschien had "Panda1035" al een paar jaar geleden een voor Gert-Jan interessant sneeuwklokje om te ruilen.
Laat ik een hint geven; een van de schrijvers van de Monograph en het is niet AD en JG ;D

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2013, 22:40:52 »
Matt Bishop verkoopt toch gewoon onder zijn eigen naam sneeuwklokjes via EBay?
Bijvoorbeeld hier: http://www.ebay.co.uk/itm/Galanthus-elwesii-Fly-Fishing-/261158324916?pt=UK_HomeGarden_Garden_PlantsSeedsBulbs_JN&hash=item3cce3fcab4
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #23 Gepost op: 27 januari 2013, 10:39:48 »
Alweer een witte, dus de prijs is RARE   --6

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2013, 10:42:04 »
Deze vraag was natuurlijk bedoeld voor de fijnproevers onder ons, de ware liefhebbers met oog voor detail. Dus niet voor de Galanthus-barbaren... ::) -1( -7(
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2013, 10:44:24 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2013, 12:09:06 »
Straks krijg ik hier nog de witte woede over me heen, maar wees gerust Sven, een mooie Galanthus kan ik zeker ook appreciëren hoor.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2013, 12:33:38 »
Straks krijg ik hier nog de witte woede over me heen, maar wees gerust Sven, een mooie Galanthus kan ik zeker ook appreciëren hoor.

 -((1 _07
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Peter Kleine

  • Junior
  • **
  • Berichten: 53
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2013, 12:34:38 »
Heeft veel overeenkomsten met EA Bowles. Qua bloem dan. Alleen vind ik deze veel minder fraai. Maar dat is persoonlijk. ((--11

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2013, 12:52:05 »
Heeft veel overeenkomsten met EA Bowles. Qua bloem dan. Alleen vind ik deze veel minder fraai. Maar dat is persoonlijk. ((--11

De mooie ronde bloem van E.A. Bowles is natuurlijk ongeëvenaard.
Ik denk dat "White Perfection" toch wel een heel mooie poculiformis elwesii is, maar dat komt op de foto van enkel de half dichte bloem niet zo goed tot z'n recht. Als ze dan ook nog een gemakkelijkere groeier is dan "The Bride", lijkt het me wel een aanwinst.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus op Ebay 2012/2013
« Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2013, 14:02:15 »
'White Perfection' is veel beter dan 'The Bride', heb ze hier beiden groeien. 'The Bride' heeft het jammerlijke nadeel dat hij nogal snel voorover 'flopt' en dan door de regen wordt vervuild. 'John Gray' doet dat hier ook trouwens.
Natuurlijk kun je 'White Perfection' op geen manier vergelijken met 'E A Bowles'. 'E A Bowles' is een Galanthus plicatus cv, dat maakt hem uiternate geschikt voor onze eerdr zware gronden. Voor mij is E A bowles het perfectie sneeuwklokje, een snelle groeier, steeds gezond, prachtbloem enz...
'White perfection' is een Galanthus elwesii, dus een cv van het Turks sneeuwklokje. Dat vraag toch iets andere omstandigheden, vooral  in de zomer moet die best een droge rustperiode hebben.
Wat betreft E-bay. Ik stel vast dat sommige verkopers de sneeuwklokjes die ze op Ebay verkopen, vorig jaar bij mij veel beterkoop kochten en dan vrolijk de prijs maal 2 doen op Ebay.co.uk ....Tja...is dat nog hobby?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'