Auteur Topic: Galanthus R.I.P.  (gelezen 4843 keer)

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2013, 13:32:35 »
Ik had G. 'Florence Baker' als verloren beschouwd. Maar ik had nog een klein restje van de bol terug gepoot en wat schetst mijn verbazing? Ze komt zowaar weer boven. Stelt natuurlijk niet zo veel voor, maar toch!
Ik heb mijn lijstje aangepast.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2013, 13:49:08 »
Ik had G. 'Florence Baker' als verloren beschouwd. Maar ik had nog een klein restje van de bol terug gepoot en wat schetst mijn verbazing? Ze komt zowaar weer boven. Stelt natuurlijk niet zo veel voor, maar toch!

Goed nieuws, Lina! Was het een slachtoffer van de Narcisvlieg, waarbij een deel van de groeischijf bewaard is gebleven?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2013, 14:01:44 »
Klopt, Sven.

Het loont duidelijk om restjes goed schoon te maken en te poten. Weggooien kan altijd nog. Maar ik moet nog zien, of het echt wat wordt.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2013, 11:58:06 »
Helaas nog een toevoeging aan mijn "dodenlijst". "Ronald Mackenzie" kwam eerder dit jaar gewoon boven, maar groeide vervolgens niet door. Vorige week viel één van de twee blaadjes om. Toen ik gisteren voorzichtig aan het resterende blad trok, kwam alles mee naar boven. Van de bol was nauwelijk iets terug te vinden, alles weggerot... --13 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2013, 12:09:48 »
Dat is sneu werk, Sven.

Bij mij staan er ook nog een stel met alleen blad. Maar dat kan ook liggen aan het feit, dat ik alles heb verpoot. Dus ik houd giede hoop, dat ze volgend jaar wel gaan bloeien.
Ook G. 'Windesheim' staat alleen in blad. Volgend jaar nieuwe kansen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus R.I.P.
« Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2013, 21:02:35 »
Ik heb hier wel meerdere sneeuwklokjes in de tuin die weer al eens niet bloeien, vraag me af hoe dit komt. Ooit  kreeg ik eens van mijn schoonvader zaliger, een polletje doodgewone G. nivalis, dit moet zeker zo'n 12,13 jaar geleden zijn. In al die jaren kwamen ze met veel moeite op, het blad werd nooit hoger dan zo'n 5 cm en ze bloeiden nooit.Tot dit jaar, het is de eerste keer in al die tijd dat ze bloeien. Hoe kan dit mogelijk zijn?
Lichtervelde, West-Vlaanderen