Planten > Galanthus - Sneeuwklokjes

(Laat) experiment met Galanthus elwesii

(1/12) > >>

Valentin Wijnen:
Vandaag heb ik een restpartij van een goeie 600 bollen van het Turks sneeuwklokje (Galanthus elwesii) te pakken gekregen bij een groothandel in bloembollen. Zij potten ze niet meer op....ik kon ze hebben aan een soldenprijs.
Het is uiteraard zeer laat om ze nu nog te planten maar in het verleden heb ik er al ervaringen mee opgedaan. Er is daarbij zeer veel uitval, tot meer dan 50-60 %/ Maar op 600 hou ik dan hopelijk nog wel een goeie 200- 250 bollen over die dit of volgend jaar bloeien. Ik zal blij zijn als er ééntje wezenlijk anders is. Doel is om hier op het forum telkens foto's  te posten van de verschillende stappen en jullie op de hoogte te houden van eventuele selecties. Lijkt het jullie de moeite?

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Valentin Wijnen op  5 januari 2011, 18:57:25 ---Vandaag heb ik een restpartij van een goeie 600 bollen van het Turks sneeuwklokje (Galanthus elwesii) te pakken gekregen bij een groothandel in bloembollen. Zij potten ze niet meer op....ik kon ze hebben aan een soldenprijs.
Het is uiteraard zeer laat om ze nu nog te planten maar in het verleden heb ik er al ervaringen mee opgedaan. Er is daarbij zeer veel uitval, tot meer dan 50-60 %/ Maar op 600 hou ik dan hopelijk nog wel een goeie 200- 250 bollen over die dit of volgend jaar bloeien. Ik zal blij zijn als er ééntje wezenlijk anders is. Doel is om hier op het forum telkens foto's  te posten van de verschillende stappen en jullie op de hoogte te houden van eventuele selecties. Lijkt het jullie de moeite?

--- Einde van citaat ---

't Zal wel zijn. Doen, Valentin!

Valentin Wijnen:
Eerste foto volgt vanavond nog!

Valentin Wijnen:
Vandaag 05.01.2011 een partij van ca 600 bollen Galanthus elwesii vanuit een groothandel via contacten te pakken gekregen aan een zachte soldenprijs. Vreemd dat ze te koop stonden, gelabeld als Galanthus nivalis. Kostprijs (oorspronkelijk) was 25 stuks voor 5 euro. Het zijn nochtans duidelijk elwesii-bollen, herkenbaar door grootte en bolmodel.
Ik ga deze partij (batch) Galanthus elwesii opplanten en chronologisch opvolgen. Ik heb dit ook al gedaan en geobserveerd in de vorige zes jaren. mijn grootste vondst ooit (Galanthus elwesii 'Senne's Sunrise') komt uit dergelijke partij. Wie weet komt er iets moois uit, wie weet ook helemaal niks....Zelf hoop ik op een kans van 0.5% om iets leuks te kunnen selecteren uit deze partij.

Pim Hols:

--- Citaat van: Valentin Wijnen op  5 januari 2011, 18:57:25 ---Vandaag heb ik een restpartij van een goeie 600 bollen van het Turks sneeuwklokje (Galanthus elwesii) te pakken gekregen bij een groothandel in bloembollen. Zij potten ze niet meer op....ik kon ze hebben aan een soldenprijs.

--- Einde van citaat ---
Lijkt me een interessant experiment Valentin!!
Gaan we zeker volgen. Succes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie