Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken
Crocus 2024
Danny Bonnez:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 december 2024, 16:17:41 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 december 2024, 15:16:31 ---Bij mij is een Crocus laevigatus ex 'Goldback' uit zaad opgekweekt en in bloei gekomen. Geen spoor van het 'Gold'... misschien moet ik hem nog eens zaaien en hopen dat de volgende generatie hier of daar wél die hele buitenzijde heeft...
--- Einde van citaat ---
Oei Luc , ze zijn het gouden randje vergeten toe te voegen ...ja ik denk dat die helemaal niet goed uit zaad terug komen eerlijk gezegd .
Wie weet is dat maar maximaal een paar procent ? Nu is die vorm mijn inziens ook een beetje delicater dan de gewone .
Ik heb ze ooit ook een keer in het wild gezien in Kreta (zie foto )
--- Einde van citaat ---
Die 'goldback' vorm is inderdaad een moeilijke , stond enkele jaren in mijn bollenbed in bloei maar deed het niet zo goed . Nu staat hij in pot aan het herstellen maar dit jaar geen bloei , hopelijk volgend jaar terug ?
Knappe vondst Kris ! heel mooie vorm ! ((3
Danny Bonnez:
Crocus laevigatus 'Dark Form' uit de stal van D. Schnabel staat momenteel in hoofdbloei , maar het is wachten op een goeie dag .....
Crocus melantherus staat hier nog altijd in bloei
Danny Bonnez:
Al veel lentebloeiers laten van zich horen , dit zijn al de eerste neuzen van Crocus sieberi uit Kreta ( nakomelingen )
Danny Bonnez:
Crocus laevigatus maakte vandaag het mooie weer hier ondanks de zon het liet afweten .
Enkele sfeerbeelden van vandaag ......
Danny Bonnez:
nog wat C.laevigatus vormen ....
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie