Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Crocus 2024

<< < (176/296) > >>

Wim Boens:
En het is weer tijd....tijd om te vragen om zaden voor de zaden-uitwisseling van de Crocus Group...de mails zijn verzonden, degenen die lid zijn en geen e-mail hebben ontvangen, laat het me weten, aub.! En wie wil meedoen aan de uitwisseling, stuur mij maar een PB'tje.

Danny Bonnez:
Het nieuwe krokusseizoen komt er nu snel aan . Potten zijn herplant en bollenbedjes zijn vernieuwd volgens beurdrol van 2 of 3 jaar . Lijst van nodige wijzigingen  van standplaats is afgewerkt . Alleen een laatste bestelling van enkele nieuwigheden moet nog binnenkomen . Vanwege de steeds meer extreme weersomstandigheden kweek ik nu meer soorten in pot . Ik begon pas enkele jaren geleden met potcultuur ,  ongeveer 10 potten , ieder jaar komen er bij en dit jaar is het aantal gegroeid naar 77 potten .

Hierbij een foto van een soort die ik sinds 3 jaar in pot kweek , 9 potten met Crocus mathewii vormen .

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 19 augustus 2024, 17:30:11 ---Het nieuwe krokusseizoen komt er nu snel aan . Potten zijn herplant en bollenbedjes zijn vernieuwd volgens beurdrol van 2 of 3 jaar . Lijst van nodige wijzigingen  van standplaats is afgewerkt . Alleen een laatste bestelling van enkele nieuwigheden moet nog binnenkomen . Vanwege de steeds meer extreme weersomstandigheden kweek ik nu meer soorten in pot . Ik begon pas enkele jaren geleden met potcultuur ,  ongeveer 10 potten , ieder jaar komen er bij en dit jaar is het aantal gegroeid naar 77 potten .

Hierbij een foto van een soort die ik sinds 3 jaar in pot kweek , 9 potten met Crocus mathewii vormen .

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat potcultuur voor heel wat soorten de enigste manier is om ze deftig te kweken, Danny. Enkel oppassen dat de potten niet bevriezen in de winter...

Bert Stegeman:
 ((12

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 19 augustus 2024, 17:30:11 ---Het nieuwe krokusseizoen komt er nu snel aan . Potten zijn herplant en bollenbedjes zijn vernieuwd volgens beurdrol van 2 of 3 jaar . Lijst van nodige wijzigingen  van standplaats is afgewerkt . Alleen een laatste bestelling van enkele nieuwigheden moet nog binnenkomen . Vanwege de steeds meer extreme weersomstandigheden kweek ik nu meer soorten in pot . Ik begon pas enkele jaren geleden met potcultuur ,  ongeveer 10 potten , ieder jaar komen er bij en dit jaar is het aantal gegroeid naar 77 potten .

--- Einde van citaat ---
Ook bij mij een grote favoriet Danny ! Hopelijk gaan ze straks allemaal knallen . Stel  jij die mandjes nu al bloot aan álle weersomstandigheden ? Krijgen die  dus nu al water als het zou regenen? En staan die in de zon ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie