Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Iris 2024

<< < (54/54)

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op  2 december 2024, 20:10:02 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 december 2024, 10:31:56 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op  1 december 2024, 10:23:25 ---Toeval wil dat er vandaag nog een juno iris in bloei is gekomen. 
Normale bloeiperiode voor deze soort is februari. Van een verstoord seizoen gesproken....
Iris pseudocaucasica uit Iran

--- Einde van citaat ---

Super laag en compact Luc ! Zoals het helemaal moet uiteraard , maar doe het maar eens ...Dat is inderdaad ontiegelijk vroeg . Ik heb Iris caucasica in de collectie en dat is altijd één van de allerlaatste ...Ik weet niet of de bloeitijd van caucasica en pseudocaucasica vergelijkbaar zijn ? Het zal inderdaad een verstoord seizoen gaan worden maar misschien wort dit wel de nieuwe standaard en mogen we de vroegere data gewoon vergeten ?

--- Einde van citaat ---
Deze pseudocaucasica zal eerder de spreekwoordelijke uitzondering zijn denk ik.
 Normaal bloeit hij hier in februari. 

Iris caucasica is inderdaad één van de latere bloeiers.  Maar ik zie dat de iris caucasica subsp. turcica ook al in groei komen. Wat ook al weer vroeg is.

--- Einde van citaat ---

Het begrip 'normaal seizoen' mogen we stilaan vergeten denk ik... we moeten er van genieten wanneer het de planten uit komt om te bloeien.  En deze twee soorten verdienen alleszins onze aandacht.  Het blijven schitterende bloemen.

Kris De Raeymaeker:
Iris lutescens denkt al weer dat de lente morgen begint .... )1)

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 december 2024, 12:17:14 ---Iris lutescens denkt al weer dat de lente morgen begint .... )1)

--- Einde van citaat ---

Er zijn geen seizoenen meer, Kris, ongelooflijk toch.  ))5

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie