Auteur Topic: AGS Harlow Show 2010  (gelezen 9617 keer)

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2010, 20:52:13 »
Dank u voor de prachtige foto's, Luc. Mooie planten, vooral de Hepatica's en de Helleborus thibetanus. Die Helleborus moet ik ook eens proberen.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #31 Gepost op: 2 maart 2010, 21:39:25 »
Heel schoon Luc, bijna buitenaards mooi.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2010, 22:15:16 »
'k Heb nog eens al die prachtige foto's bekeken. Ik heb nu ook de Adonis amurensis 'Fukujukai'. Ik vraag me af of hij te delen is, ze houden nl. niet van verstoring meen ik, die adonissen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #33 Gepost op: 6 maart 2010, 17:28:35 »
'k Heb nog eens al die prachtige foto's bekeken. Ik heb nu ook de Adonis amurensis 'Fukujukai'. Ik vraag me af of hij te delen is, ze houden nl. niet van verstoring meen ik, die adonissen.

Frankie,

ze zijn te delen, volgens wat ik gehoord heb best in juni (net als de bladeren beginnen te verdwijnen). Ik zou er wel mee wachten tot je een redelijk groep hebt voor je ze deelt.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #34 Gepost op: 6 maart 2010, 21:58:15 »
Thanks Wim, 'k zal de A. amurensis enige jaren laten 'rijpen', jammer overigens dat je er niet bij kon zijn vandaag in Gent. Het was weer eens zeer verrijkend. Misschien een volgende keer?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:AGS Harlow Show 2010
« Reactie #35 Gepost op: 7 maart 2010, 08:09:07 »
jammer overigens dat je er niet bij kon zijn vandaag in Gent. Het was weer eens zeer verrijkend. Misschien een volgende keer?

Volgende keer zeker.  :)

Ik heb mij vandaag de Adonis amurensis 'Fukujukai' aangeschaft. Kan deze plant in de volle zon mits de wortels koel staan? In de loop van april/mei sterft  het loof toch af zeker? Dan speelt het eigenlijk weinig rol of hij in de schaduw of zon staat. Ik heb ook gehoord dat ze niet graag verplant worden.

Ik heb pas nu je vraag gezien uit de topic van februari. Ze mag inderdaad in de volle zon. Ik denk echter dat de wortels niet volledig mogen uitdrogen. En zo min mogelijk verstoren is het beste.
In "Garden Plants of Japan" van Ran Levy-Yamamori staat er dat ze groeien in halfschaduw op een vruchtbare, goed doorlaatbare en humusrijke grond.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2010, 08:21:56 door Wim Boens »