Planten > Rotsplanten

Zuidamerikanen in de collectie

<< < (85/88) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 mei 2024, 11:02:44 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 juni 2015, 22:12:06 ---Perezia recurvata in volle glorie .....

--- Einde van citaat ---

We zijn inmiddels 9 jaar later ....en de plant bloeit nog steeds ...beetje minder spectaculair vanwege het ontbreken van koude winters maar toch nog altijd de moeite mijn inziens ! De enige kloon van deze Perezia die in cultuur wil bloeien !!! Met dank aan een liefhebber in Noorwegen van wie ik enkele stekjes kreeg destijds .Groot was mijn verbazing toen ik zag dat ook Holzbecher (toch een massakweker )enkele planten voor verkoop aanbood .

--- Einde van citaat ---

Ik heb hem ook nog altijd, Kris, maar geen bloemen hier.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 juni 2015, 22:12:06 ---Perezia recurvata in volle glorie .....

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 mei 2024, 11:02:44 ---We zijn inmiddels 9 jaar later ....en de plant bloeit nog steeds ...beetje minder spectaculair vanwege het ontbreken van koude winters maar toch nog altijd de moeite mijn inziens ! De enige kloon van deze Perezia die in cultuur wil bloeien !!! Met dank aan een liefhebber in Noorwegen van wie ik enkele stekjes kreeg destijds .Groot was mijn verbazing toen ik zag dat ook Holzbecher (toch een massakweker )enkele planten voor verkoop aanbood .

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 23 mei 2024, 19:22:11 ---Ik heb hem ook nog altijd, Kris, maar geen bloemen hier.

--- Einde van citaat ---

Hier bloeit hij ieder jaar Frankie , maar wegens het ontbreken van koude(re) winters nooit meer zo intensief als pakweg een jaar of 10 terug ....

Thomas Eckert:
Ik heb in totaal vier exemplaren van deze Perezia. Allemaal van dezelfde oorsprong. Drie hebben geen knoppen. Maar bij één exemplaar ontdekte ik onlangs vier knoppen. Ze vertonen echter al enkele weken geen vooruitgang. Ik hoop dat ze nog opengaan.

En sinds onze korte ontmoeting twee weken geleden, heb ik ook een klein exemplaar van jou ontvangen... duizendmaal dank daarvoor, lieve Kris. Het zal een ereplaats krijgen.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 25 mei 2024, 09:22:42 ---Ik heb in totaal vier exemplaren van deze Perezia. Allemaal van dezelfde oorsprong. Drie hebben geen knoppen. Maar bij één exemplaar ontdekte ik onlangs vier knoppen. Ze vertonen echter al enkele weken geen vooruitgang. Ik hoop dat ze nog opengaan.
En sinds onze korte ontmoeting twee weken geleden, heb ik ook een klein exemplaar van jou ontvangen... duizendmaal dank daarvoor, lieve Kris. Het zal een ereplaats krijgen.

--- Einde van citaat ---

Graag gedaan en heel veel succes ermee Thomas ! Normaal zou degene die ik je heb bezorgd in de komende jaren altijd moeten bloeien ...Komen die van jou ook van of via  Magnar ? De bloemen zullen nog wel open komen vermoed ik  maar met dit pokkenweer gaat het uiteraard niet snel .
Heb binnenkort ook nog Perezia lanigera...

Thomas Eckert:
Nee Kris... Mijn Perezia komt niet uit Noorwegen, maar uit wild zaad.

Onnodig te zeggen dat Perezia lanigera ook op mijn verlanglijstje staat...😉...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie