Planten > Rotsplanten

Zuidamerikanen in de collectie

<< < (2/88) > >>

Kris De Raeymaeker:
Uit dezelfde familie en mijn absolute favoriet : Lecanophora subacaule. Hij toont hier momenteel zijn fraaie bloemen. 

Luc Gilgemyn:
Behalve de (prachtige) Oxalissoorten en de Calceolaria zijn die andere Zuid-Amerikaantjes mij nagenoeg onbekend.  Ze zijn er daarom zeker niet minder mooi om !!  :o :o

Schitterende plantjes !

Theo Stronks:
Dat ziet er fraai uit Kris,bloeien deze planten nu ook eerder door de warme omstandigheden?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Theo Stronks op 24 april 2011, 12:40:18 ---Dat ziet er fraai uit Kris,bloeien deze planten nu ook eerder door de warme omstandigheden?

--- Einde van citaat ---
Hallo Theo,
Nototriche bloeit hier zowat het hele jaar door met de nodige tussenpozen (buiten de maanden november,december,januari en februari )Heeft ooit al gebloeid in maart ...
De Lecanophora is toch bijna 3 weken vroeger dan vorig jaar. Ook de Calceolaria's zijn wat vroeger. Dus een aantal heeft wel een stroomstoot gekregen door die warmte ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 april 2011, 00:07:01 ---de tweede is gekocht als polyrhiza maar ik denk niet dat dit korrekt is ?

--- Einde van citaat ---

Deze plant geeft nu ook nog een tweede bloem en er volgen nog knoppen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie