Planten > Rotsplanten
Ranunculaceae
Gert Hoek:
Nog een ranonkeltje die ik vandaag weer in bloei in de tuin zag staan (deze foto stamt van voorgaande jaren), ooit gekregen van een Tjech, hij had hem onder de naam R. species - coll. Tien Shan-. Ik ben er nog niet achter wat het precies is, maar het blijft mooi en ik kijg elk jaar wat zaden en staat nu in verschillende plekken in mijn tuin. Vertoond ook fasciatie, maar er blijven blijkbaar toch bloemen over die zaad vormen. Vandaag weer een paar jonge planten opgepot.
Gert Hoek:
Een van de mooiste ranonkels vind ik:
Ranunculus parnassifolius, prachtige grote witte bloemen, staat bij mij op humusrijke grond en zelfs in het peat-bed waar ik overzal zaailingen vind.
Er moet ook er ook 1 met roze-achtige bloemen circuleren, die zou ik graag hebben, dus als iemand ..............
Luc Gilgemyn:
Aberconwy had begin dit jaar de roze "Nuria" vorm op de lijst Gert - ik kon er eentje op de kop tikken, maar nog in het potje werd hij door een slak ontdekt... --13 ... gelukkig verschijnt er nieuw blad ! _010 Hoop doet dus leven !
Gert Hoek:
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 12 mei 2012, 21:55:10 ---Aberconwy had begin dit jaar de roze "Nuria" vorm op de lijst Gert - ik kon er eentje op de kop tikken, maar nog in het potje werd hij door een slak ontdekt... --13 ... gelukkig verschijnt er nieuw blad ! _010 Hoop doet dus leven !
--- Einde van citaat ---
Ik zal zo eens op hun site kijken Luc, dankje voor de tip.
Gert Hoek:
Nog maar een keer de Ranunculus parnassifolius, nu met een andere resolutie.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie