Auteur Topic: Zaad phlox soorten  (gelezen 1255 keer)

Jan Boterdael

  • Junior
  • **
  • Berichten: 156
Zaad phlox soorten
« Gepost op: 11 november 2011, 10:40:11 »
Waarom ziet men bijna nooit zaad van phlox soorten aangeboden in de zaad lijsten zelfs van Noord America.Is het omdat het moeilijk te verzamelen is of omdat ze zo gemakkelijk stekken dat niemand zaad oogst?
Ik zoek soorten zoals amoena,pilosa,stolonifera,divaricata enz....Gemakkelijke soorten en toch hier niet te vinden in tuincentra.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Zaad phlox soorten
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2011, 11:07:02 »
Het is mij ook een raadsel Jan, maar ze worden inderdaad zelden aangeboden in de zaadlijsten van de clubs.

Bij professionele verzamelaars zoals Alplains in Colorado USA worden er wel flink wat aangeboden.

http://www.alplains.com/  - Klik op Seed catalogue en ga naar Phlox, er staan er een hele lijst.

Misschien kun je't daar eens proberen.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Magnar Aspaker

  • Junior
  • **
  • Berichten: 248
  • Geslacht: Man
Re:Zaad phlox soorten
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2011, 11:29:22 »
The alpine Phloxses doesn't seem to set seeds in my garden at all. A friend of mine who had been with one of the American seed collectors in the Rocky Mountains, told me that even in the wild there were very few seeds to be found. They could search a rather big plant very carefully, which took a lot of time, and were lucky if they found as much as 10 seeds.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Zaad phlox soorten
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2011, 12:01:09 »
I can follow you Magnar.
I've never found seed on my own Phloxes, but still I do find the occasional selfsown seedling every now and then in the garden.
Harelbeke-West-Vlaanderen