Auteur Topic: Bloei in de schaduw 2018  (gelezen 12505 keer)

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1018
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #30 Gepost op: 20 mei 2018, 22:32:43 »
Cordyalis flexuosa
Met vriendelijke groet

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2018, 09:13:31 »
Dat mooie diepblauw is altijd welkom hé Mark !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1018
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2018, 09:18:04 »
Ik had deze plant aangeschaft naar aanleiding van jouw foto vorig jaar in de holle boomstam. Maar die van mij is toch (nog?) niet zo mooi.
Met vriendelijke groet

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2018, 20:27:06 »
Ik had deze plant aangeschaft naar aanleiding van jouw foto vorig jaar in de holle boomstam. Maar die van mij is toch (nog?) niet zo mooi.

Dat is't waarover het op dit forum gaat Mark : illustreren, informeren, delen en inspireren !  Daarvoor doen we't !  ((3

De Flexuosa die ik in en rond de boomstam heb is Corydalis flexuosa 'Blue Panda', die is lichter van kleur dan uw exemplaar denk ik - ik zie hem de jongste jaren niet meer aangeboden worden.  Misschien moet ik een paar uitlopers oppotten.
Dit jaar is hij hier later.  Hij stond verschrikkelijk mooi in februari reeds, toen de late vorst kwam en hem met de grond gelijk maakte.  Hij is dan opnieuw op gang geschoten, maar het duurt nog even.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #34 Gepost op: 1 juni 2018, 17:33:43 »
Ik had deze plant aangeschaft naar aanleiding van jouw foto vorig jaar in de holle boomstam. Maar die van mij is toch (nog?) niet zo mooi.

Dat is't waarover het op dit forum gaat Mark : illustreren, informeren, delen en inspireren !  Daarvoor doen we't !  ((3

De Flexuosa die ik in en rond de boomstam heb is Corydalis flexuosa 'Blue Panda', die is lichter van kleur dan uw exemplaar denk ik - ik zie hem de jongste jaren niet meer aangeboden worden.  Misschien moet ik een paar uitlopers oppotten.
Dit jaar is hij hier later.  Hij stond verschrikkelijk mooi in februari reeds, toen de late vorst kwam en hem met de grond gelijk maakte.  Hij is dan opnieuw op gang geschoten, maar het duurt nog even.

'Blue Panda' wordt idd niet veel meer aangeboden, het is nochtans een mooierd, ooit wild verzameld door Christopher Grey-Wilson. Het is mogelijk een wildhybride of een nieuwe soort, want hij gedraagt zich anders en groeit toch ook anders dan de "gewone" flexuosa. Als je ooit een stukje over hebt, Luc, dan ben ik ook wel kandidaat.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei in de schaduw 2018
« Reactie #35 Gepost op: 1 juni 2018, 17:42:09 »
Moet lukken Wim, hij zaait zich bereidwillig uit en hij heeft geen familieleden in de buurt.  Hij komt soortecht terug.
Harelbeke-West-Vlaanderen