Algemeen > Boeken en publicaties over onze hobby: oud en nieuw

artikel, The International Rockgardener

(1/11) > >>

Gerrit Eijkelenboom:
Voor wie geïnteresseerd is: In het online tijdschrift van de IRG, staat een artikel van mij over mijn botanische ervaringen in Zuid-Oost Spanje. Met de titel: Winterbloeiers in Zuid.Oost Spanje.
Gedurende vele jaren, dat mijn vrouw en ik verbleven in dat gebied, hebben we veel interessante soorten gevonden en gefotografeerd. Een selectie daarvan met mijn beste foto's zijn te vinden, als u op onderstaande link klikt.

http://www.srgc.org.uk/logs/logdir/2016Sep291475167835IRG_81.pdf


Als voorproefje enkele voorbeelden.




                   De endemisch anjer Dianthus broteri subsp valentinus (valentinus van Valencia)


De meeste orchideeën uit deze regio zijn door ons gevonden en staan in het artikel





              Dit is de bekende en prachtige spiegelorchis, Ophrys speculum







In de bedding van de Jalon rivier staat deze Euphorbia characias. Hij is getroffen door een monstrueuze afwijking, nl het nog niet goed begrepen verschijnsel van fasciatie, band vorming. Het is te zien bij wilgen en een Phlox paniculata is er zelfs naar genoemd: Phlox paniculata 'Fascination'.

Jan Tholhuijsen:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 30 september 2016, 12:29:46 ---Voor wie geïnteresseerd is: In het online tijdschrift van de IRG, staat een artikel van mij over mijn botanische ervaringen in Zuid-Oost Spanje. Met de titel: Winterbloeiers in Zuid.Oost Spanje.
Gedurende vele jaren, dat mijn vrouw en ik verbleven in dat gebied, hebben we veel interessante soorten gevonden en gefotografeerd. Een selectie daarvan met mijn beste foto's zijn te vinden, als u op onderstaande link klikt.

--- Einde van citaat ---

Heb het even doorgekeken, ga het vanavond lezen, interessante artikelen, Gerrit.  Dank je  ((14

Luc Gilgemyn:
 ((4 om er op te wijzen, Gerrit - gaan we zeker doornemen !

Bert Stegeman:
prachtige foto's.
Schrijf er hier maar eens een mooi verhaal over.
Misschien vinden andere het ook interessant.
Ik heb wel Engels gehad maar mijn Engels lezen laat me een beetje in de steek.

Frankie Wulleman:
Magnifiek, Gerrit, wat een verslag. Ik had er geen idee van dat er daar tijdens winter zoveel bloeiende planten te vinden zijn. Hele knappe reportage.  ((13

De fotografie is van weergaloze klasse, Gerrit, je hebt je daar wel kunnen uitleven heb ik indruk.  ((3

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie