Auteur Topic: NRV-agenda 2013/2014  (gelezen 8802 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #15 Gepost op: 16 november 2013, 16:42:10 »
Beste Luc,

Voor een bijna uitverkocht huis , hadden wij twee schitterende lezingen, allebei verzorgd door Harry Jans.
Kortom, je had gewoon in de auto kunnen stappen, hoor, net als Kris en z'n vrouw.
maar ja, iemand moet dit for(t)um bewaken, he. ((14
Ja, we moesten bijna staankaarten gaan verkopen, een op enkele stoelen na een uitverkocht huis ((11 ((10.
De thuisblijvers hebben echt wat gemist hoor.

Oh ja, Gerrit en Cor waren er ook....... ;D
Nou er waren nog een paar forumisten meer aanwezig hoor -5(

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2013, 19:32:56 »
De thuisblijvers hebben echt wat gemist hoor.

Dat ben ik volmondig met je eens Cor ! Een mens kan al eens wat afleiding gebruiken maar dit was entertainment van het beste soort. Nu weet je ook vooraf met zekerheid dat je niet bedrogen uitkomt als Harry het sprekersgestoelte bestijgt ....De manier waarop hij de sfeer van een land/gebied of thema kan overbrengen op een publiek is natuurlijk al langer bekend en is ook garantie voor succes. Het bezoekersaantal loog er niet om. Het is misschien wel merkwaardig dat een niet rotstuingebied als Socotra toch ook dit publiek  genoeg kan boeien . Zelf heb ik er genoeg interesse in omdat er heel veel uitzonderlijke en zeldzame succulenten de revue passeerden . De heel andere cultuur en het boeiend verhaal deden de rest. Alleen al de uitzonderlijke Ranunculus soorten van Nieuw Zeeland deden mijn hartje sneller slaan in de namiddag . Harry slaagt er toch steeds weer in om op de juiste tijd op de juiste plek te zijn en daarvan de juiste opnames te maken. Uitzonderlijke klasse . Ook weer wat kunnen bijkletsen en zelfs  nog een tijdje lekker nagepraat buiten met Gerrit en zijn madam  totdat de mist en kou ons begon te verkleumen. Goeie dag gehad .... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #17 Gepost op: 16 november 2013, 19:38:46 »
Kortom, je had gewoon in de auto kunnen stappen, hoor, net als Kris en z'n vrouw.

Dat was  niet eens zo eenvoudig Gerard ....zelfs de auto nog maar terug vinden deze morgen was al een hele opgave. Het was hier echt "erwtensoep" (dikke mist) zoals we dat hier soms noemen ...Ik heb even getwijfeld of we de tocht zouden aanvatten maar heb uiteraard geen spijt dat we het toch maar hebben gedaan .De mist was in ieder geval nog dikker in Vlaanderen als in Nederland .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #18 Gepost op: 16 november 2013, 20:13:55 »
Dan hoef ik wat betreft de lezingen niets meer aan toe te voegen, nou ja een beetje dan. Schitterende reis naar NZL. Harry weet veel deuren te openen. In dit geval toegangshekken tot prive-terreinen. Met unieke beelden tot gevolg. Celmisia's, Haastia, matten Raoullia, zichtbaar vanuit de ruimte.

En ja, een frissse nababbel met Kris en Ingrid. Geheime inside information over Cyprus ontfutseld.

Een leerzame dag.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2013, 09:55:05 door Gerrit Eijkelenboom »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #19 Gepost op: 16 november 2013, 22:39:13 »
Kortom, je had gewoon in de auto kunnen stappen, hoor, net als Kris en z'n vrouw.

Dat was  niet eens zo eenvoudig Gerard ....zelfs de auto nog maar terug vinden deze morgen was al een hele opgave. Het was hier echt "erwtensoep" (dikke mist) zoals we dat hier soms noemen ...Ik heb even getwijfeld of we de tocht zouden aanvatten maar heb uiteraard geen spijt dat we het toch maar hebben gedaan .De mist was in ieder geval nog dikker in Vlaanderen als in Nederland .

De "erwtensoep" is hier de hele dag hardnekkig blijven hangen !  :(
Duister...koud...vochtig... dan was het in De Bilt beslist gezelliger !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2631
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #20 Gepost op: 17 november 2013, 13:43:28 »
Kortom, je had gewoon in de auto kunnen stappen, hoor, net als Kris en z'n vrouw.

Dat was  niet eens zo eenvoudig Gerard ....zelfs de auto nog maar terug vinden deze morgen was al een hele opgave. Het was hier echt "erwtensoep" (dikke mist) zoals we dat hier soms noemen ...Ik heb even getwijfeld of we de tocht zouden aanvatten maar heb uiteraard geen spijt dat we het toch maar hebben gedaan .De mist was in ieder geval nog dikker in Vlaanderen als in Nederland .
Mooie woordspeling,wij nuttigen de erwtensoep,terwijl jullie het verafschuwen.Ja Kris en dan ook nog bijna zonder verlichting huiswaarts,je was waarschijnlijk in de "erwtensoep"blijven hangen.Dat het in De Bilt gezellig was moge duidelijk zijn,de laatste tijd niet zo,n groot aantal bezoekers gehad.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #21 Gepost op: 1 januari 2014, 20:55:48 »
Heb nog niet de tijd gehad te reageren op de doe dag, afgelopen zaterdag in Utrecht.
Ik wil iedereen, sprekers, workshoppers en medeleden (ja ook Cor en Gerrit) bedanken voor een heerlijke dag met veel leerzame momenten voor deze leek.

Vooral op deze voet doorgaan, zou ik zeggen.

 -6( _04

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2014, 12:10:10 »
Heb nog niet de tijd gehad te reageren op de doe dag, afgelopen zaterdag in Utrecht.
Ik wil iedereen, sprekers, workshoppers en medeleden (ja ook Cor en Gerrit) bedanken voor een heerlijke dag met veel leerzame momenten voor deze leek.

Vooral op deze voet doorgaan, zou ik zeggen.
Nou we blijven, speciaal voor jouw, nog wel even doorgaan hoor Gerard. Alleen moet je dan wel beloven dat je wakker blijft. Op foto 1 staat Harry Jans zijn best te doen om de toehoorders wat uit te leggen over het fotograferen van planten, gaat meneer zitten pitten. Links onder in beeld in het blauw zit meneer z'n hoofd te ondersteunen, anders valt het eraf.

Foto 2 Gert Hoek geeft uitleg hoe het vermeerderen van planten volgens hem het beste kan gebeuren. Zaaien, stekken, verspenen en oppotten, alles passeerde de revu.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #23 Gepost op: 2 januari 2014, 12:17:37 »
Heb nog niet de tijd gehad te reageren op de doe dag, afgelopen zaterdag in Utrecht.
Ik wil iedereen, sprekers, workshoppers en medeleden (ja ook Cor en Gerrit) bedanken voor een heerlijke dag met veel leerzame momenten voor deze leek.

Vooral op deze voet doorgaan, zou ik zeggen.
Nou we blijven, speciaal voor jouw, nog wel even doorgaan hoor Gerard. Alleen moet je dan wel beloven dat je wakker blijft. Op foto 1 staat Harry Jans zijn best te doen om de toehoorders wat uit te leggen over het fotograferen van planten, gaat meneer zitten pitten. Links onder in beeld in het blauw zit meneer z'n hoofd te ondersteunen, anders valt het eraf.

Foto 2 Gert Hoek geeft uitleg hoe het vermeerderen van planten volgens hem het beste kan gebeuren. Zaaien, stekken, verspenen en oppotten, alles passeerde de revu.
Nou, met name de uitleg van Harry Jans was zo interessant, dat men de kans niet kreeg te pitten, bovendien heb ik die dag van hem meer geleerd, dan wat ik op een workshop, eerder dat jaar opgestoken heb................ 10))
Dus pitten, ho maar!!!!!!! 7))

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2014, 13:36:55 »
Ohoo Gerard, ik was ook bij de workshop van Harry, maar van de dag in mei heb ik meer opgestoken hoor. Je maakt zeker een grapje.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2014, 13:58:49 »
Ohoo Gerard, ik was ook bij de workshop van Harry, maar van de dag in mei heb ik meer opgestoken hoor. Je maakt zeker een grapje.

Gerard die een grapje maakt Gerrit ??  )4) :o --6  Dat zou dan wel de eerste keer zijn...  --11 -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2014, 21:15:14 »
Ohoo Gerard, ik was ook bij de workshop van Harry, maar van de dag in mei heb ik meer opgestoken hoor. Je maakt zeker een grapje.
Je kent het he, Gerrit, wie kaatst...................... 7))

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2014, 21:17:11 »
Overigens was de workshop van Harry gewoon een welkome en nuttige aanvulling op onze zeeeeeeer geslaagde workshop in mei, hoor.
Dus het valt allemaal wel mee.
Maar ja, ik zat ook niet te slapen en dan krijg je dit, he. 11))

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2014, 21:18:06 »
Ohoo Gerard, ik was ook bij de workshop van Harry, maar van de dag in mei heb ik meer opgestoken hoor. Je maakt zeker een grapje.

Gerard die een grapje maakt Gerrit ??  )4) :o --6  Dat zou dan wel de eerste keer zijn...  --11 -1(
Ja, Luc, ik begin het te leren, hoor. 7))

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: NRV-agenda 2013/2014
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2014, 17:46:00 »
Net terug van de lezingendag in De Bilt !
Weer 2 bijzonder aangename lezingen door Geert Bourgonje en Luuk Vermeer !
We kregen een hele "update" van hoe rotstuinen er kunnen uitzien !  Tijdens deze winterperiode met de vele regendagen kunnen we dit best gebruiken !  Ook weer prettig kunnen bijkletsen met o.a. Ger, Gerard en Cor.  Daar hebben we 4 u autorijden graag voor over !  ((14
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2014, 19:14:16 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen