Auteur Topic: NRV-agenda 2014/2015  (gelezen 18099 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
NRV-agenda 2014/2015
« Gepost op: 25 mei 2014, 14:20:24 »
U kunt voor de NRV-agenda ook kijken op http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html, maar ook hier zullen we regelmatig iets over de agenda posten zodat u eventueel kunt reageren, hetgeen op de website uiteraard niet mogelijk is.
In het kort wat we van plan zijn dit seisoen, trek uw agenda maar en noteer:

- 6 september: Zoals gebruikelijk beginnen we bij de NRV met de Najaarsverkoopdag. I.v.m. het 375 jarige bestaan
                       van de Botanische Tuinen Utrecht, is het thema "Legendarische historische rotsplanten". Voor u als bezoeker
                       dé kans om zo'n klassieker aan te schaffen. De verkoop begint om 10:00 uur.

- 18 oktober v.m.: Lezingendag, Kees Jan van Zwienen en Harry de Vries laten ons het land van uitersten zien te weten Chili.
                   n.m.: Na de middag pauze zal Luuk Vermeer ons de flora van orchideeen in het noordelijk halfrond laten zien.
                            Ook is er ruimte voor een keur aan rotsplanten en andere zeldzaamheden.

- 15 november v.m.: Lezingendag, s’morgens neemt Wim van Kruijsbergen ons mee naar een nog niet vaker belicht gebied,
                               namelijk de Algarve in Portugal.
                      n.m.: Na de middag gaat Wiert Nieuman ons wegwijs maken in het land van de coniferen maar dan toegespitst
                               op toepassing in troggen en de rotstuin.

- 20 december de traditionele "Doedag": Let op !!! Deze 'Doedag' vind eveneens plaats in Wijkcentrum De Schakel in De Bilt.
                     De commissie die zorg draagt voor de invulling van deze dag is nog doende met de uitwerking ervan. Mocht u
                     een intressant onderwerp hebben, dan verneemt de commissie dit graag van u.

- 17 januari 2015: Lezingendag, deze dag staat in het teken van de reis die Harry Jans gemaakt heeft naar Peru in 2014.   Daar
                           komen nog veel onbekende bergplanten voor. Een van de meest bizarre planten is de Puya raimondii die
                           wel 10 m hoog kan worden.

- 14 februari 2015: v.m. een lezing van Geert Borgonje over het gebruik en sortiment zien van Bijzondere Bol en Knolgewassen. Het gaat
                            dan niet om de alledaags voorkomende bollen. Verrassend zijn de diverse mogelijkheden en toepassingen.



                             n.m. is er nog ruimte voor wie wat wil laten zien, d.m.v. een korte presentatie die 15 min. mogen duren
                                    van max. 6 leden. Graag opgave bij de secretaris tot een week van te voren.

- 7 maart 2015: Jaarvergadering met n.m. een lezing door Arie Vermeer, die zal gaan over z'n reis naar de Mercantour in Frankrijk.
                        Edit 11-7-'14: Let op !! De jaarvergadering wordt ook in wijkcentrum De Schakel in De Bilt gehouden.

Mochten er aanvullingen of wijzigingen zijn, dan volgen die verderop in dit topic.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2014, 17:22:02 door Cor van Kapel »

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2014, 22:40:30 »
Speciaal voor hen die bij de NRV-verkoopdagen graag als eerste de verkoopstands bestormen, heb ik een aangename mededeling; n.l. de data voor de NRV-verkoopdagen 2015 zijn bekend  --5.

Noteer vast in uw agenda:

- zaterdag 11 april 2015 NRV-voorjaarsverkoopdag  -((1.
- zaterdag 5 september 2015 NRV-najaarsverkoopdag

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2014, 18:46:48 »
Een kleine wijzing in de agenda aangebracht, de lezing van Marijn van den Brink kon helaas niet doorgaan --13. Wiert neemt nu zijn plaats in en gaat ons wegwijs maken in de wereld van de coniferen, maar dan toegespitst op het gebruik ervan in troggen en de rotstuin ((14 ((14.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2014, 22:20:20 »
Ik zal de datums van de verkoopdagen noteren kan ik ze niet vergeten cor :-[ ))2

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2014, 21:44:12 »
Ik zal de datums van de verkoopdagen noteren kan ik ze niet vergeten cor :-[ ))2
Wacht maar even, Bert.
Straks gaat ie weer wijzigen.......... ;D

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2014, 21:45:27 »
Wacht maar even, Bert.
Straks gaat ie weer wijzigen..........
Je kijkt niet goed meneer de winterschilder --5 --5, alleen het onderwerp/lezer is gewijzigd niet de datum )-12.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2014, 05:56:45 »
Wacht maar even, Bert.
Straks gaat ie weer wijzigen..........
Je kijkt niet goed meneer de winterschilder --5 --5, alleen het onderwerp/lezer is gewijzigd niet de datum )-12.
;D

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:05:12 »
Waarom ben jij zo vroeg wakker Gerard?...... ))4
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2014, 17:29:59 »
Een kleine wijzing in de agenda, zoals in het inleidende bericht stond aangegeven, aangebracht, de lezing van Ap Peppelenbos kon helaas niet doorgaan  --13, maar we hebben een waardiger vervanger gevonden in de persoon van Geert Borgonje. Geert gaat ons wegwijs maken in het gebruik en sortiment van Bijzondere Bol en Knolgewassen.

Tevens is er een wijziging in het programma van de Doe Dag van 20 december a.s., zoals dat in Folium Alpinum stond afgedrukt. Het gewijzigde programma kunt u in de bijlage bij dit bericht nalezen.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #9 Gepost op: 7 december 2014, 12:50:37 »
Tijdens de 'Doe-dag', kunt u kiezen voor mijn lezing over de bloemen en planten van Kreta. Niet in het Engels dus, maar 'Flowers of Crete', staat leuker dan 'Bloemen uit Kreta. Hier een voorproefje. Deze prachtige endemische Anemone.


102287-0

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2014, 13:47:12 »
Tijdens de 'Doe-dag', kunt u kiezen voor mijn lezing over de bloemen en planten van Kreta. Niet in het Engels dus, maar 'Flowers of Crete', staat leuker dan 'Bloemen uit Kreta. Hier een voorproefje. Deze prachtige endemische Anemone.

Zowel de bloemen als de flowers zijn daar erg "adorable" Gerrit. Dus dat zal zeker de moeite zijn. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2014, 16:46:24 »
Een kleine wijzing in de agenda, zoals in het inleidende bericht stond aangegeven, aangebracht, de lezing van Ap Peppelenbos kon helaas niet doorgaan  --13, maar we hebben een waardiger vervanger gevonden in de persoon van Geert Borgonje. Geert gaat ons wegwijs maken in het gebruik en sortiment van Bijzondere Bol en Knolgewassen.

Tevens is er een wijziging in het programma van de Doe Dag van 20 december a.s., zoals dat in Folium Alpinum stond afgedrukt. Het gewijzigde programma kunt u in de bijlage bij dit bericht nalezen.



Wat betreft de Doe Dag;

Dit klopt niet Cor......Gert Hoek is namelijk niet aanwezig en daarom is besloten dat mijn nederige persoontje de workshop van Gert Hoek overneemt.
Daardoor komt de interactieve lezing over het benutten van Saxifraga's in al zijn geledingen te vervallen en wordt ik vervangen door de zeer weledele heer Gerard Borgonje met
een flitsende lezing over rotstuinen.


En bij mijn weten verzorg Luuk Vermeer de beroemde workshop over het stekken/ vermeerderen!...en niet mijn persoontje,tenminste ga geen twee dingen doen....
want mannen kunnen niet multi-tasken toch?

We vonden het jammer om de Troggen workshop te laten vervallen omdat er veel vragen en belangstelling altijd voor is en we
mooie leisteen hebben om mee te bouwen.... ))4
« Laatst bewerkt op: 7 december 2014, 16:50:35 door Bart Moerland »
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #12 Gepost op: 7 december 2014, 16:56:25 »
Lijkt me een heel interessante dag te worden Bart .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #13 Gepost op: 7 december 2014, 17:07:29 »
Zeker Kris.
De echte liefhebbers komen wel.
We proberen altijd ons oor goed te luisteren te leggen voor wat betreft het program.
Zaaien en Stekken is welhaast een must en elke keer kun je weer wat opsteken/leren van de persoon die deze workshop geeft.
De Dia/beamer lezingen zijn ook altijd geliefd daar ze uitleg en plaatjes combineren.
De andere 2 items Rotstuinbolletjes en troggen zijn dit keer gekozen aangezien het ook 2 geliefde uitingen zijn van de meeste liefhebbers.

Met de Doe-dag proberen we altijd dicht bij de basis van onze hobby te blijven.

Dus wil men zich zelf niet te kort doen!....en het jaar goed afsluiten?...........dan niet wegblijven!
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: NRV-agenda 2014/2015
« Reactie #14 Gepost op: 7 december 2014, 18:07:26 »
Wat betreft de Doe Dag;

Dit klopt niet Cor......Gert Hoek is namelijk niet aanwezig en daarom is besloten dat mijn nederige persoontje de workshop van Gert Hoek overneemt. Daardoor komt de interactieve lezing over het benutten van Saxifraga's in al zijn geledingen te vervallen en wordt ik vervangen door de zeer weledele heer Gerard Borgonje met een flitsende lezing over rotstuinen.

En bij mijn weten verzorg Luuk Vermeer de beroemde workshop over het stekken/ vermeerderen!...en niet mijn persoontje,tenminste ga geen twee dingen doen.... want mannen kunnen niet multi-tasken toch?

We vonden het jammer om de Troggen workshop te laten vervallen omdat er veel vragen en belangstelling altijd voor is en we mooie leisteen hebben om mee te bouwen.... ))4
))2 ))2 Klopt Bart, heb het op de NRV-website wel aangepast, maar ben het vergeten hier ook te doen, dus  -2(( --1.